Petua Kempiskan Perut Selepas Bersalin

Perkara pertama yang merisaukan ibu lepas bersalin tentulah perut yang buncit dan menggeleber dan bolehkah ibu mendapat kembali bentuk badan seperti belum mengandung. Punca utama perut menjadi buncit adalah akibat proses kehamilan selama 9 bulan.

Di bawah terdapat beberapa petua untuk mengempiskan perut lepas bersalin.

  1. Sapu kapur yang dicampur dengan perahan air limau nipis di bahagian perut dan pinggul kemudian berbengkung
  2. Minum air halia
  3. Menyusukan anak membantu mengecutkan rahim dengan cepat
  4. Tidur telentang sepanjang tempoh berpantang (jangan tidur mengiring nanti kulit perut menggeleber)
  5. Melakukan senaman ringan




Anda juga boleh mengamalkan Set Kurus Shaklee untuk membantu mengatasi masalah perut buncit.

Herbalax dan Lecithin adalah gabungan dua supplement yang membantu membersihkan usus dan juga memecahkan lemak ke titisan kecil supaya mudah disingkir oleh badan.

Usus yang kotor menyumbang kepada masalah perut buncit. Selain membersihkan usus, Herbalax Shaklee membantu mengeluarkan angin dr dalam usus. Amat bagus terutama bagi ibu selepas melahirkan. Lecithin pula bertindak sebagai pengelmusi lemak. Segala lemak atau minyak akan dipecahkan ke titisan kecil bagi mengelakkan pengumpulan lemak di dalam usus yang turut menyumbang kepada masalah perut buncit.

Seterusnya anda juga boleh menambah pengambilan Alfalfa serta ESP.


Alfalfa bertindak sebagai span yang menyerap titisan lemak serta toksid untuk dinyah keluar dari badan. Proses ini dinamakan detox. Manakala ESP membantu proses pembentukan otot supaya kulit tidak menggelebar.

Bonus bagi ibu lepas bersalin yang mengambil Alfalfa dan ESP kerana kedua-dua supplement ini juga berfungsi sebagai milk booster.

Bagi mengetahui dengan lebih lanjut mengenai supplement Shaklee serta harga dan cara pengambilan yang lebih terperinci anda boleh hubungi saya, Norlia Omar di 018-5776940 (call/sms/whats app)


No comments:

Post a Comment