Petua Pulihkan Ekzema Dengan Vitamin C, Alfalfa Dan GLA Shaklee

sumber google

sumber google
Zaman sekarang ni memang mudah sangat nak dapat penyakit ekzema ni. Baik dari bayi hinggalah ke dewasa. Mungkin faktor persekitaran yang makin tercemar dek udara dan bahan kimia juga pemakanan kita sendiri!

No wonder lah bayi pun kerap terkena ekzema. Mungkin kerana faktor pemakanan si ibu. So ibu-ibu yang tengah mengandung tu kalau boleh pantau pemakanan anda. Elakkan makanan segera, minuman bergas juga bahan pengawet. Seeloknya makan makanan yang dimasak sendiri. So kita boleh pantau kandungan bahan yang dicampur ketika memasak juga kebersihan makanan tersebut.

Entry kali ni saya nak bercerita mengenai masalaha ekzema yang melanda diri saya sendiri. Lepas melahirkan anak kedua saya pada hujung tahun 2012, saya telah diserang ekzema! bermula dari bahagian kaki, pelipat kaki dan tangan, hinggalah ke jari jemari. Nak makan pun kena guna sudu tau. Punyalah terseksa. Cuba bayangkan macam mana nak makan ikan goreng or ketam guna sudu. Kalau guna tangan, alamatnya merenyam la gatalnya. Jenuh menggaru smpai merah, bengkak dan menggelupas. 

Kemudian, saya start ambil Alfalfa dan juga Vitamin C Shaklee. Ambil masa dalam 2-3 bulan juga untuk nampak pengurangan tetapi masih ada lagi ekzema tambahan jika tak jaga makan or pakai sabun yang mengandungi bahan pewangi.


ALFALFA

VITAMIN C

Selepas setahun terseksa dengan ekzema ni, saya mula ambil GLA Shaklee pula (Alfalfa dan Vitamin C masih ambil). Sebab utama saya ambil GLA adalah kerana faktor haid yang tidak teratur. Saya ni memang suka sangat dengan GLA ni sebab sangat-sangat mujarab untuk membetulkan kembali kitaran haid saya yang selalu terganggu akibat penggunaan ubat perancang.

GLA Complex
Apa yang menakjubkan saya adalah, tak sampai sebulan saya ambil GLA Shaklee, ekzema saya makin sembuh dan sekarang sembuh sepenuhnya! Parut pun dah tak ada. Saya betul-betul lega dan bersyukur. So boleh dah saya makan guna tangan sekarang ni. Dan sekarang pun saya tengah pregnant anak ketiga hasil dari pengambilan GLA juga yang membetulkan kitaran haid juga membantu kesuburan saya dengan izin Allah s.w.t.

Jika anda berminat untuk membeli vitamin untuk membantu dalam pemulihan ekzema boleh hubungi saya di  018-5776940. Kalau area Ipoh boleh COD free postage la ye.

No comments:

Post a Comment