Petua Murah Rezeki



Sekarang ni kalau gaji RM3,000 sebulan pun masih dikira miskin bandar betul tak? Duit tak pernah nak cukup. Mana tak nya, asyik pergi shopping setiap hari. Kalau tak sempat pergi shopping mall, mesti sempat shopping online betul tak? Konon macam benda tu penting dan perlu dibeli padahal kalau tak ada pun tak jadi masalah sebenarnya. Membeli itu tak salah, tapi pastikan jangan sampai berbelanja melebihi pendapatan. Kena rajin menyimpan dan menabung. 

Banyak juga petua atau tips dalam mengatasi masalah kewangan boleh kita perolehi melalui pembacaan dan perkongsian pengalaman. namun, dalam banyak-banyak tips atau petua yang ada, saya betul-betul yakin dengan dua cara ni. Apa itu? Jom baca di bawah.

1.   Solat Dhuha 


Solat Dhuha dikerjakan pada waktu pagi. Boleh bermula pada pukul 8.30 pagi dan lebih afdal dilakukan pada pukul 9.00 pagi.

Boleh dilakukan bermula dengan dua rakaat. Bagi saya memang sangat mujarab dan saya boleh merasai keajaibannya pada hari yang sama. InsyaAllah segala yang sempit akan dilapangkan oleh Allah s.w.t.

2. Sedekah


Cuba jadikan amalan pemberian duit belanja kepada ibu bapa kita setiap kali terima gaji bulanan. Anda pasti akan dapat lihat perubahan pada masalah kewangan anda.

Ramai anak-anak masa kini tidak memberi wang belanja pada ibu bapa apatah lagi jika ibu bapa mereka masih bekerja. mereka juga menganggap jika beri duit kepada ibu bapa mereka, mereka akan kesempitan wang.

Tapi sebenarnya, pemberian wang kepada ibu bapalah yang menjamin ekonomi rumahtangga anda berkat doa dari mereka.

Begitu jga jika kita didatangi pengemis. Allah telah memberi kita jalan untuk bersedekah dengan mendatangkan mereka-mereka ini. jangan fikir jka mereka ini penipu atau pemalas. itu urusan mereka dengan Allah.

Jom sama-sama kita maalkan dua petua yang cukup mudah tapi berkesan ni. InsyaAllah rezeki kita semua akan semakin murah dan tiada lagi masalah kesempitan wang. Namun jangan lupa juga untuk berusaha ya! 

Jadi pengedar Shaklee juga satu usaha tau. Jom hubungi saya untuk mula menjana pendapatan dengan Shaklee.







No comments:

Post a Comment