Kesan Sampingan ESP Kepada Ibu Menyusu




Betul ke ni? ESP ni ada kesan sampingan? Sebelum kita ambil mana-mana produk kesihatan mestilah kita nak tahu produk tu beri kesan sampingan atau tak bukan? Mommies sume tolong alert dengan kesan sampingan ESP ni ye. So lepas ni kalau jadi apa-apa perubahan diri mommies jangan salahkan saya kerana saya dah bgtau awal-awal kesan sampingan ESP kt entry ni. Huhu..

Sebelum kita tengok kesan sampingan ESP ni moh kita kenal dulu apa sebenarnya ESP ni. ESP Shaklee atau nama panjangnya Energising Soy Protein ni sangat popular di kalangan ibu yang menyusu kerana dikatakan dapat menambah susu badan dan memekatkan susu badan. Selalu kita dengar ibu yang mengambil ESP ni anak kurang meragam. Kenapa? Takkan bayi yang kecik tu dah tau ibu die minum ape sampai jadi baik tak meragam.

So meh sini saya nak cerita. Sebenarnya bayi tak meragam bukan sebab ESP tu sedap or brand popular ke. Sebenarnya bayi tak meragam sebab perut baby kenyang. Kita kena tau bayi selalunya meragam sebab apa. Antara punca bayi meragam adalah kerana :

1. lapar

2. sejuk

3. lampin basah

4. ingin dipeluk seperti di dalam rahim


Tengok atas tu, punca utama bayi meragam adalah lapar ye derrr.. So bila ibu minum ESP ni sebenarnya susu ibu menjadi bertambah pekat dek kerana kandungan protein yang tinggi dalam ESP. Namanya pun dah Energising Soy Protein. Huhu..
Ibu yang dalam pantang selalunya kurang mengambil makanan yang lengkap nutrisinya kerana faktor berbengkung dan juga kekangan untuk mengambil pelbagai jenis makanan. Kalau salah makan nanti bentan pula. So dengan mengambil ESP ni susu ibu tetap penuh nutrisi dan kaya dengan protein yang diperlukan oleh bayi. Bila bayi kenyang tak adalah masalah meragam lagi. Bayi juga tak lagi mengempeng terlalu lama sebab menyusu sikit pun dah kenyang. Boleh la ibu-ibu berehat lama sikit or buat aktiviti lain.

Dah kenal ESP kan. So moh kita tengok kesan sampingan ESP ni pula. Sebenarnya banyak juga kesan sampingan ESP ni. Kalau tak sanggup nak terima so faham-faham je la ye. Tapi selalunya lagi ramai yang berebut beli ESP ni lepas tau kesan sampingannya. Pelik kan?? Hehe..

Fungsi utama ESP bagi ibu menyusu adalah membantu memperbanyakkan kuantiti susu ibu juga memekatkan susu ibu dengan sumber protein semulajadi tanpa bahan kimia.

Kesan sampingan ESP pula adalah :

1. Membantu penyembuhan luka bersalin

2. Membantu memudarkan kesan parut

3. Membantu menghilangkan jeragat

4. Mencerahkan kulit wajah dan tubuh

5. Mengenyangkan (boleh diet)
6. Menyuburkan rambut
7. Menghilangkan garis halus
8. Mengurangkan kedalaman kedutan
9. Menganjalkan payudara
10. Membantu penyembuhan gastrik
11. Menghilangkan strech mark


Wuhuu banyak nye kesan sampingan ESP. Tu kalau nak diambil kira testimoni pengguna ESP leh tambah lagi kesan sampingan tu.

Saya pengguna ESP sejak dari anak pertama. Sekarang anak sulung dah 5 tahun dh. Alhamdulillah boleh breastfeed ketiga-tiga anak dan membantu menjaga kesihatan dalaman juga luaran. Saya yang dulu penderita gastrik kini alhamdulillah dah jaraaanggg sangat kena gastrik. Kulit saya dulu juga berminyak dan berjerawat kini alhamdulillah dah ok sangat-sangat & tak mudah dapat jerawat. Setahun ada la sebutir dua je jerawat tumbuh.

Bebas Jerawat dan Kulit Flawless Dengan ESP. Kesan jerawat masa remaja dulu pn semakin kurang dh. Saya suka!

Saya juga boleh menten berat badan macam anak dara dulu sebab diet dengan ESP ni. Bulan puasa pn masih mampu breastfeed anak dengan bantuan ESP. Syukur..

So mommies ada yang ingin mencuba ESP. Jom wassap or sms or call sy no 018-5776940 Saya sedia membantu menjawab pertanyaan mommies. Kita sharing mana yang boleh. Sharing is caring ye dak.

ESP berharga RM150. Dan bagi penggunaan boleh tahan sehingga 2 bulan. Berbaloi untuk semua khasiat yang boleh diperolehi. Dah ramai yang mencuba anda bila lagi. Cntct sy segera di nombor ni, 018-5776940. Boleh add FB saya iaitu Lia Sakura.

No comments:

Post a Comment