Tips Sihat Ketika Hamil

Selalu kita dengar kalau wanita hamil ni badan mesti lembik, letih, kulit kusam dan macam-macam lagi kan. Alhamdulillah sepanjang saya hamil saya sihat dan kurang mengalami alahan. Kulit juga tidak kusam dan nampak glowing sihat lagi tu. Seronok sangat bila dapat hamil tanpa alahan atau kelesuan. Siap boleh drive pegi shopping mall sorang2 lagik.

sehari sebelum bersalin
Apa yang saya perasan ialah cara pengambilan supplement atau vitamin ketika hamil. Walaupun saya sudah mengambil makanan yang lengkap seperti di syorkan tetapi kalau tak ambil supplement atau vitamin memang out sangat badan hari tu. Kenapa jadi macam ni ye?  

Untuk pengetahuan, bukan semua nutrien yang ada dalam makanan akan masuk ke dalam tubuh kita 100%. Sesetengah nutrien itu termusnah sepanjang proses penyediaan makanan seperti ketika kita membasuh, memotong juga memasaknya. Sebab itulah pentingnya pengambilan supplement atau vitamin sebagai sokongan kepada nutrien yang hilang. Tambahan ketika hamil, bayi sangat memerlukan vitamin secukupnya supaya dapat membesar dengan sempurna. 

Kesan kekurangan nutrien kepada ibu hamil pula akan menyebabkan kelesuan, keletihan, alahan dan akhirnya terjadilah masalah seperti morning sickness, gusi berdarah, hb rendah, kereputan tulang, kekejangan otot dan juga masalah2 lain.

Alhamdulillah sepanjang hamil untuk ketiga-tiga anak saya, saya memang tidak mengalami masalah seperti di atas.

Okey jom kita lihat vitamin untuk ibu hamil yang disyorkan.
● Vitalea

● Ostematrix
● Vitamin C
● B Complex
● ESP 
● Omega Guard
● Zinc



Banyak? Senarai di atas adalah vitamin yang boleh diambil oleh ibu hamil. Tetapi anda boleh memilih vitamin yang anda mahu mengikut keperluan badan juga bajet yang anda mahu.

Tetapi di sini supplement yang paling saya syorkan adalah Vitalea, B Complex dan juga Ostematrix. Vitalea adalah sumber vitamin dan mineral yang lengkap untuk ibu hamil. B Complex pula diperkaya dengan asid folik yang penting untuk tumbesaran janin yang sempurna. Manakala Ostematrix adalah sumber kalsium yang diperkaya dengan Vitamin D dan Magnesium yang membantu penyerapan kalsium 100% ke dalam tubuh.

Di bawah adalah harga bagi Vitamin Set Ibu Hamil.
● Vitalea rm88

● Ostematrix rm61
● Vitamin C rm91
● B Complex rm52
● ESP rm150
● Omega Guard rm139
● Zinc rm32


Anda boleh membeli vitamin di atas dengan harga yang jauh lebih murah dengan harga ahli. 

Untuk pembelian juga pertanyaan sila hubungi saya di  018-5776940. Boleh call, sms atau whats app.

No comments:

Post a Comment