Tips Kecantikan Membentuk Kening Yang Tebal

Assalamualaikum..

Mencukur kening itu perbuatan yang dilaknat oleh Allah. Berdosa bagi seorang wanita mencukur keningnya. So macam kesian bagi sesiapa yang berkening tebal ye dak. Nak bergaya juga walau kening tebal. Tapi make sure bergaya di depan suami je ye.

Saya ni pun kategori berkening tebal jugak. Tapi suke sangat nak pakai eyebrow pencil. Rasa mcm lebih kemas je and sekaligus menambah keyakinan diri. Serius ok!

Mula2 pakai eyebrow pencil tu mak ai trus jadi macam kening sin chan. Bertambah tebal jadiknya. But practice make perfect rite? Sekarang kening yang tebal ni nampak kemas je dengan teknik solekan kening yang betul. Tak perlu cukur kening, tak perlu mekap tebal dan tak perlu supra bagai tu. Cukup kalau ada sunblock/bb cream/foundation, bedak compact & eyebrow liner.

Ni mekap yang saya guna setiap hari. Murah dan mudah dijumpai. Sebab perlu solat & kena cuci mekap sebelum wuduk so pakai yang biasa2 sudah supaya tidak membazir.

Jom ikut step di bawah.


Langkah 1 :

Pastikan selepas cuci muka anda gunakan toner/penyegar dan juga krim pelembap. Penting ye supaya muka tak kering dan mekap jadi cantik dan senang disapu.


Langkah 2 :

Sapukan krim kecantikan / bb cream / sun block / foundation ke seluruh muka termasuk dibahagian kening macam di atas. Saya pakai krim kecantikan je.


Langkah 3 :

Sapukan bedak compact di seluruh muka termasuk di kening. Tak payah tebal sangat.


Langkah 4 : 

Lukis kening guna eyebrow pencil. Lukis bentuk yang anda mahu. Jangan ikut bentuk kening asal.

Tadaaaa dh siap! Kemas dan terbentuk kan? Nampak macam neutral gitu.

Utlntuk supplement kulit cantik dan sihat anda boleh amalkan Vitamin C, Vitamin E, B Complex dan juga ESP. Bergantung pada keperluan tubuh dan bajet anda. Saya amalkan Vitamin C dan juga ESP. Vitamin C lebih kepada pembentukan kolagen dan melembapkan kulit. Manakala ESP untuk kecerahan, menghilangkan parut dan menghindari garis halus.

Nak cuba supplement di atas? Whats app saya di no 018-5776940 ok. Boleh sembang2 dan kongsi tips kecantikan sekali.

No comments:

Post a Comment