Kenapa Perut Buncit Walaupun Badan Kurus?


Selalu kan kita lihat orangnya kurus tapi perut buncit. Buncit tu kadang-kadang comel je bulat. Kenapa boleh jadi macam tu?

Ok ni faktor-faktor kenapa perut buncit walaupun badan kurus.

1. Kerap makan roti - 

Semua tahu kan, kalau nak buat roti kena letak yis untuk bagi roti naik gebu je kan. Macam tu juga la perut yang selalu makan roti. Akan kembung dek angin yis tu. So kurang-kurangkan makan roti tu ye.

2. Minum ais batu -

Memang boleh nampak beza kalau seseorang tu gemar minum ais batu dengan yang tidak minum ais batu. Relevan kerana ais batu akan membekukan lemak makanan kita. Sebab tu la perut buncit sebab lemak dh beku tang situ tak sempat nak pegi mana2. So better minum air suam selepas makan supaya lemak tak membeku seterusnya melekat di kulit perut.

3. Mandi selepas makan -

Ini bukan larangan orang tua. Tetap ada relevannya di situ. Sama macam ais batu, jika kita mandi selepas.makan, lemak di perut juga akan membeku serta melekat di perut. So jadi la buncit.

4. Baring selepas makan -

Sama macam di atas. Lemak tak sempat nak.pegi ke bahagian lain badan. Bila baring atas faktor graviti, lemah atas berhenti di perut so bersemadi la di situ ia selama-lamanya.


5. Makan dengan cepat -

Sepatutnya kena kunyah selama 40 kali sebelum telan. Kalau makan cepat sangat nanti makanan tak sempat hancur so susah untuk diproses di dalam perut. Jadi makanan yang bersaiz besar tu akan duduk lama di dalam perut untuk diproses. Itu yang nampak perut buncit je lepas makan tu. So lepas.ni makan slowly ye.


Ada penyelesaian tak bagi masalah perut buncit ni? Ambil set ni :

Herbalax - RM52

Cuci usus seminggu 1-3 kali. Buang lemak-lemak yang melekat kt dinding usus.tu. Buang angin sekali. 

Lecithin - RM52

Ambil Lecithin selepas makan untuk memecahkan lemak ke titisan yang kecil supaya mudah dibawak keluar dari badan. Tak ade la lemak tertepu di dalam perut tu.

Alfalfa - RM53

Alfalfa akan tarik lemak.dan segala toksid keluar dari badan ibarat span. Angin-angin didalam perut serta rahim juga akan dibuang dengan pengambilan Alfalfa. Kena minum air banyak la ye untuk memudahkan proses penyingkiran ni.

Ok, jika diamalkan setiap hari insyaAllah boleh nampak kesan perut yang leper dan kempis.

Nak beli? SMS or wassap lia 018-5776940

FB :  Lia Sakura

No comments:

Post a Comment