Cara Merawat Sakit Tulang Ketika Hamil



Ibu hamil je yang tahu betapa perit sakit tulang ni. Nak pusing lebih sikit pun sakit, duduk lama sikit pun sakit, berjalan banyak sikit pun sakit. Senang cakap serba tak kena dibuatnya. Baring lama sangat pun sakit jugak tau. Ni bukan cakap kosong je sebab saya sendiri tengah hamil 5 bulan dan sakit tulang makin kerap datang apabila usia kandungan semakin membesar.


Image result for preggy mom
Sakit tulang di kalangan ibu hamil terjadi kerana proses pengembangan anggota badan ibu hamil bagi menampung tumbesaran rahim dan janin. Bukan sahaja perut membesar, malah tulang di bahaian pinggul juga akan mengembang. Bila tulang ni mengembang yang jadi sakit ni.


Image result for pelvic bone for preggy mom
Berat rahim yang mengandungi janin, air ketuban dan uri juga mendorong pertambahan beban di bahagian pinggang dan pinggul ibu hamil. Cuba bayangkan anda sedang mengangkat baldi seberat 5-10 kilogram. Angkat selama 9 bulan pulak tu! Kesian kami ni tau.

Janin amat memerlukan kalsium untuk tumbesaran yang sempurna. Janin yang akif menyerap kalsium dari badan ibu juga menyebabkan tulang dan otot ibu menjadi lemah. Ini yang membuatkan ibu hamil merasa sakit kerana tubuh ibu hamil tidak mampu menahan bebadan dan proses pengembangan otot dek kerana kekurangan kalsium.

Di sinilah perlunya bantuan kalsium untuk ibu hamil. Ibu hamil boleh mengambil sumber kalsium tambahan melalui makanan seperti susu, kekacang, sayuran dan juga keju. Selain dari makanan, ibu hamil boleh mengambil supplement Ostematrix Shaklee untuk mengatasi sakit tulang.




Khasiat Ostematrix Shaklee buat ibu hamil :

Image result for ostematrix shaklee dengan vitamin d
Wanita hamil memerlukan 1000mg Kalsium setiap hari
💚 Menguatkan tulang
💚 Melindungi otot jantung
💚 Mencegah batu karang
💚 Membantu tidur yang lebih lena
💚 Membantu pengangkutan nutrien
💚 Mengekalkan gigi dan tulang yang sihat
💚 Mengawal tekanan darah
💚 Meringankan stress
💚 Mengelakkan kejang kaki dan kebas-kebas badan
💚 Mengelakkan sembelit
💚 Mengurangkan migrain dan menyembuhkan sakit kepala


Image result for ostematrix shaklee



Image result for khasiat ostematrix 24 jam
Ostematrix membekalkan kalsium dan boleh menyerap masuk ke dalam tubuh hanya dalam masa 12 jam. Ini sangat-sangat membantu ibu hamil yang sakit tulang. Ibu hamil tidak perlu tunggu lama untuk sembuh walaupun tidak mengambil ubat tahan sakit.



Image result for khasiat ostematrix
Ibu dan juga bayi masing-masing sangat memerlukan kalsium.


Image result for ostematrix shaklee


Antara testimoni pengguna Ostematrix Shaklee


Image result for khasiat ostematrix 24 jam
Testimoni ibu hamil sembuh dari cramp


Image result for testimoni ostematrix
Testimoni sembuh sakit pinggang dengan Ostematrix


Image result for testimoni ostematrix
Badan tak lenguh lagi


Ostematrix Shaklee hanya berharga RM64.66 untuk 120 biji kaplet mudah teelan. Ostematrix boleh bertahan sehingga 4 bulan bergantung kepada penggunaan anda. Sila hubungi saya melalui wassap saya di 018-5776940.

Untuk pembelian terus secara online, anda juga boleh klik icon di bawah.


No comments:

Post a Comment