7 Kebaikan dan Khasiat ESP Shaklee Yang Anda Perlu Tahu



ESP Shaklee telah mendapat pengiktirafan dari seluruh dunia kerana kajian klinikal yang telah dibuat berkali-kali bagi memastikan kualiti protin yang tinggi menggunakan sumber dari bahan semulajadi.

ESP Shaklee diperbuat daripada kacang soya yang ditanam sendiri oleh syarikat Shaklee. Ini bagi memastikan soya yang yang digunakan adalah bebas dari baja tiruan atau racun serangga kimia. Kerana itulah pihak Shaklee berani menjamin kandungan soya yang digunakan adalah sangat semulajadi dan bukan soya GMO yang menggunakan baja tiruan untuk memberi vitamin sintetik pada soya.

Kebanyakan keburukan soya yang terjadi kepada tubuh manusia adalah disebabkan soya yang digunakan menggunakan baja sintetik.

Jadi anda tidak perlu risau akan ESP Shaklee kerana ia adalah 100% semulajadi dan tidak menimbulkan kesan sampingan yang negatif. Apatah lagi kerana ESP Shaklee sudah berada di pasaran sejak berpuluh tahun lamanya.
Image result for esp shaklee benefit
ESP Shaklee yang pertama


1kg ESP dihasilkan daripada 30kg soya. Menakjubkan! kerana itulah ia dipanggil protin soya bukan minuman soya.



7 kebaikan dan khasiat ESP Shaklee yang perlu anda tahu :


Image result for younger skin
1. Rahsia awet muda / anti penuaan
ESP soya membekalkan makanan kepada sel badan kita termasuklah sel rambut, kuku, kulit, otot dan lain-lain. Sel yang mendapat cukup protin boleh memperbaharui sel yang telah mati. Ibarat pembaharuan sel baru setiap hari, oleh itu kita akan menjadi awet muda kerana sel yang sudah tua akan digantikan dengan sel baru.


Image result for woman hormone
2. Mempertingkat fungsi hormon wanita
Kandungan soya yang mempunyai isoflavon menyerupai fungsi hormon wanita. Ia membantu mengurangkan paras kolesterol dalam darah, mencegah osteoporosis dan penyakit jantung. Ia juga baik untuk mencegah gejala hot flush iaitu simptom sebelum menopos, mencegah anemia dan juga mencegah kanser.


Image result for beautiful skin
3. Rahsia kulit cantik dan anjal.
No 3 ni pasti disukai ramai wanita. ESP merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan dan bertindak sebagai anti penuaan. ESP akan mengmbalikan keanjalan kulit, menggebukan kulit dan mengelak serta memudarkan garis-garis halus.


Image result for prostate
4. Memulihkan fungsi prostat lelaki
Genistein yang terkandung di dalam kacang soya telah dibuktikan mempunyai keupayaan bagi mencegah pertumbuhan dan menghalang sel kanser daripada merebak. Ia berfungsi dengan memusnahkan radikal-radikal bebas di dalam tubuh kita sebelum radikal-radikal ini sempat bermutasi daripada DNA kita dan menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari serta kitaran haid dan prostat.


Image result for human energy
5. Memulih dan memberi tenaga segera untuk mereka yang aktif
Salah-satu rahsia yang menjadi pilihan kebanyakan para pembeli adalah kerana ESP Shaklee terbukti berkesan dalam memulih dan member tenaga segera untuk individu yang aktif, ibu menyusu, wanita bekerjaya yang sibuk dan mereka yang mempunyai gaya hidup yang lasak. ESP membekal tenaga segera dan meningkatkan sistem imun sekaligus memulihkan kepenatan, mencegah migrain, insomnia dan gejala stress yang disebabkan kemurungan, kebimbangan, ketakutan, tekanan kerja dan sebagainya.


Image result for pigmentation
6. Jawapan kepada masalah pigmentasi
kacang soya dianggap sebagai salah satu 7  makanan super food yang wujud di dunia. Wah menakjubkan. Hasil kajian para saintis telah membuktikan lecithin di dalam soya dapat melancarkan peredaraan darah, menyahtoksid bahan buangan sel dan lain-lain. Fungsi lecithin soya ini juga melambatkan proses rambut beruban, menyelesaikan maslah rambut gugur, dan masalah rambut kusam tidak bermaya. ESP juga dapat mencegah masalah pigmentasi dan muka berjeragat.


Image result for memory
7. Meningkatkan keupayaan memori
Daya untuk mengingat akan semakin menurun berkadar langsung dengan peningkatan usia seseorang. Sebab tu ramai orang tua adalah masalah cepat lupa dan lebih kronik lagi ialah nyanyuk. Pengambilan ESP secara konsisten akan meningkatkan daya ingatan. Kacang soya mengandungi isoflavone yang bertindak sebagai penerima atau perangsang estrogen dalam otak manusia, terutama dalam hippocampus iaitu kawasan penting untuk memori manusia.


Related image
Yummyliciouss

Baik untuk kesihatan sel, sehinggalah kepada memori, ESP memberi 1001 kebaikan. Pengguna yang bijak akan menjadikan ESP minuman harian mereka. Di samping rasanya yang sedap dan boleh dipelbagaikan dengan jus atau minuman lain, ESP juga bebas bahan kimia, rendah lemak dan bagus untuk kesihatan baik muda tau tua.

ESP berharga RM159.90 untuk satu canister 850gram dan boleh bertahan sehingga 2-3 bulan bergantung pada penggunaan anda.. Hubungi saya di 018-5776940 untuk mendapatkan minuman protin soya anda. Saya akan memberi tunjuk ajar dari segi pengambilan ESP dan lain-lain tips kesihatan secara percuma.

Anda juga boleh klik ikon di bawah untuk membeli ESP Shaklee secara online terus dari website Shaklee sendiri.


No comments:

Post a Comment