Cara Merawat Rambut Gugur



Rambut gugur memang merungsingkan. Perkara yang paling saya tak suka bila rambut mulai gugur ialah rambut yang penuh atas lantai dan di bilik air. Boleh tersumbat laluan air di bilik air kerana rambut menutupi ruang laluan air keluar. Husband mesti marah kalau bilik air banjir sebab rambut. Bila sapu lantai pula penuh rambut melekat-lekat di jerami penyapu. Dari segi kebersihan juga tak kurang merungsingkan kerana rambut gugur senang masuk dalam makanan ketika kita memasak. Oh no!

Makin meningkat usia makin senang rambut gugur. Terutamanya jika yang baru lepas bersalin tu. Laju je rambut gugur sampai nipis rambut dibuatnya. Silap hari bulan boleh nampak kulit kepala. Nak sikat rambut pun takut sebab rambut asik gugur dan terlekat di sikat.So apa nak buat ni?

Pertama sekali mari kita lihat kenapa usia yang meningkat dan juga wanita lepas bersalin paling mudah mendapat rambut gugur. Ia ialah kerana nutrisi yang semakin berkurangan. Wanita lepas bersalin sudah tentu kehilangan banyak sel darah ketika proses bersalin. Ketika berpantang pula, ramai wanita terutamanya kaum melayu mengamalkan pantang dengan menyekat beberapa jenis makanan dan makanan dalam kuantiti yang sedikit. Tambah pula dengan ibu yang menyusui anak. Sudah tentulah nutrisi badan ibu lepas bersalin sangat rendah dan ini mendorong sel rambut menjadi tidak sihat dan mudah gugur. Bukan sebab anak menyembur atau main air liur ye.

Anda yang mengalami masalah rambut gugur perlu merawat masalah rambut dari dalam sel rambut itu sendiri. Bertukar syampo bukan penyelesaian sepenuhnya kerana syampo hanya merawat sel luaran rambut. Tetapi makanan sel yang utama perlulah diberi dari dalam melalui pengambilan makanan tambahan. Di sini anda boleh mengambil Zinc, Vitalea dan juga ESP Shaklee untuk memberi cukup nutrisi kepada rambut agar kuat dan sihat.

Image result for esp rambut gugur shaklee
Bukan sahaja sel rambut ye, malah keseluruhan sel badan termasuklah kuku, kulit dan otot tubuh akan memperolehi kebaikan nutrisi dari Zinc, Vitalea dan juda ESP.



Zinc Complex Shaklee
Saya memang suka sangat-sangat dengan Zinc Shaklee. Dah la harga murah, bagus pulak tu. Kalau rambut gugur atau luka-luka lepas bersalin tu senang sembuh dengan Zinc. Tak payah ambil ikan haruan atau pati gamat. Bagi yang mengalamai rambut gugur boleh ambil Zinc satu tablet sehari. 


Image result for zinc rambut gugur shaklee


Image result for vitalea rambut gugur shaklee




Vitalea Shaklee
Vitalea merupakan multivitamin pertama yang dicipta di dunia. Vitalea cepat meresap ke dalam tubuh untuk memenuhi nutrisi tubuh yang tak cukup. Rambut gugur juga disebabkan kurangnya zat tubuh badan. Sama ada pemakanan yang tidak seimbang atau akibat radikal bebas yang memusanahkan vitamin yang ada di dalam tubuh dan makanan. Oleh itu pengambilan Vitalea amat penting untuk memastikan badan cukup nutrisi. Tubuh yang lengkap nutrisi pasti akan kuat dan begitu juga dengan rambut. Nutrisi didalam Vitalea akan disserap sehingga ke akar rambut. Akar rambut yang kuat pula boleh mengurangkan masalah rambut gugur atau rambut rosak.




ESP Shaklee
ESP Shaklee memang berfungsi memperbaiki sel tubuh. Protin merupakan makanan kepada sel. Setiap otot termasuk rambut dibina melalui sel. Untuk menguatkan akar rambut dan juga rambut itu sendiri sudah tentulah melalui pembaikan sel. Pengambilan ESP akan memperbaharui sel rambut yang telah rosak. Sel rambut baru yang lebih sihat dan kuat akan tumbuh dengan bantuan ESP. 

Image result for esp rambut gugur shaklee



Bagaimana cara pengambilan dan pembelian Set Rambut Gugur Shaklee ?

Hubungi saya, Lia di 018-5776940. Anda boleh membuat pembelian mana-mana supplement untuk rambut sihat seperti di atas atau mengambil set penuh rambut gugur untuk kesan yang lebih optimum. Anda juga akan dibimbing cara pengambilan yang betul supaya masalah rambut gugur anda akan selesai.






No comments:

Post a Comment