Tips Anak Cerdik Pandai

Image result for clever kids

Zaman sekarang yang sangat mencabar ni, persekolahan anak-anak menjadi suatu medan persaingan yang sangat sengit. Terlalu ramai kanak-kanak yang cerdik dan bijak melebihi dari usia mereka. Ia mungkin berfaktor dari pemakanan ibu semasa hamil dan juga latihan skill yang diberi oleh ibu bapa sejak dari bayi mereka kecil.

Penggunaan permainan minda juga boleh merangsang perkembangan minda anak. Terdapat banyak permainan di pasaran yang boleh merangsang otak anak untuk berfikir. Contoh permainan di bawah yang memerlukan anak untuk berfikir.

Image result for game for mind

Pengambilan makanan seperti badam dan kismis berupaya memberi vitamin untuk kecerdasan minda. Jadi anda digalakkan untuk memberi anak-anak mengambil badan dan kismis sebagai snek mereka. Badam dan kismis merupakan salah satu petua pandai oleh orang Yahudi.

Image result for almond and raisins

Anak-anak perlu bantuan untuk menajamkan dan mencerdaskan lagi minda mereka supaya dapat berfikir dengan lebih tangkas dan kreatif. Jika anak anda ada masalah dalam pembelajaran, jangan gusar kerana selaian dari permainan minda dan pemakanan anak, ia juga boleh dibendung dengan bantuan supplement Omega Guard Shaklee.

Satu kajian yang djalankan menunjukkan 40% pelajar yang mengambil nutrisi kaya Omega 3 menunjukkan peningkatan mendadak dalam pembelajaran, membaca dan fokus dalam pelajaran.




Image result for omega guard untuk anak cerdik






Cara makan :
Omega Guard boleh diambil seawal usia 1 tahun. Omega Guard boleh dikunyah, ditelan atau dicampurkan dalam makanan seperti campur di dalam bubur dan sebagainya.

Omega Guard bebas bahan kimia, dihasilkan dari ikan laut dalam, bersih, bebas merkuri dan telah disahkan halal.

Untuk lain-lain khasiat Omega Guard sila klik di SINI

Bulan Oktober 2016 ni merupakan bulan promosi Omega Guard.  Wassap saya di 018-5776940 untuk mendapatkan Omega Guard pada harga promo. Nak harga lagi rendah? Jom join kami di Shaklee. 





No comments:

Post a Comment