Demam Kuning @ Jaundice Bayi Baru Lahir

Saya memang fobia betul dengan perkataan kuning untuk bayi baru lahir. Sebabnya anak pertama dan kedua saya prolonged jaundice smpai kena warded 4 hari 3 malam.


Anak pertama masuk wad di Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh. Wad 6C namanya. Memang penuh dengan bayi yang ada pelbagai masalah dan mostly baby kt wad 6C tu sebab jaundice. Suami atau mak ayah kita memang tak boleh masuk sama sekali. Ibu boleh tido dalam wad sekali dengan baby tapi disebabkan katil full so saya yang baru lepas bersalin dengan luka jahitan fresh lagi tu terpaksa tidur atas kerusi malas. Pantang dah ke mana. Mandi air sejuk. Makan makanan hospital yang bukan untuk orang pantang. So saya memang fobia dan trauma dok dalam wad 6C tu.

Anak kedua. Jaundice jugak! Bacaan tinggi kena warded jugak. Tapi kali ni saya mintak husband masukkan baby ke Hospital Pantai Putri Ipoh. So check in la kami kt sana 4 hari 3 malam jugak. Selesa. Husband dan anak sulong pun tido skali sebab ada extra bed. Saya siap bertungku dalam wad lagi. Baby pn nurse yang mandikan. Menu untuk makan kita boleh pilih. Nak check out kena bayar RM1300. Macam check in hotel 5 bintang dah ha.

So baby ketiga ni memang saya amik berat lebih banyak sikit. Jaga pemakanan. Walaupun tengah tak ada selera tapi tetap makan makanammakanan berkhasiat. Ambil makanan secukupnya untuk ibu mengandung. Secukupnya bermaksud kena makan lebih dari biasa supaya bayi mendapat khasiat yang cukup. Minum susu setiap hari. Makan buah-buahanan. Dan yang paling penting saya amalkan supplement set ibu mengandung shaklee dengan konsisten sehingga ke hari bersalin dan berpantang.

my 3rd.baby. Madeena. Fully amik suplement shaklee. Comel x?
Dan Alhamdulillah bayi ketiga saya tahap jaundisnya tak tinggi sehingga perlu bantuan lampu biru. Lega sangat saya. Tambahan kali ni saya berpantang sendiri. Memang nampak sangat kesannya if kita jaga pemakanan dari awal kandungan sehingga melahirkan. Bayi saya juga lahir dengan berat yang cantuk, kulit yang lebih bersih dan juga cerah.


Set mengandung shaklee terdiri daripada Vitalea, B Complex, Vitamin C, Ostematrix, Omega Guard dan juga ESP. Anda boleh ambil supplement mengikut keperluan tubuh anda. Tak semestinya ambil semua supplement dalam set mengandung tu. Tapi kalo nak senang dan nak pastikan badan anada dan bayi 100% cukup nutrisi, boleh la ambil kesemua supplement di atas. Kalau nak harga rendah boleh daftar sebagai ahli shaklee. Dapat diskaun dan dapat bonus tunai lagi.

Jom hubungi daya di 012-2827736 atau 018-5776940 untuk mendapatkan supplement anda hari ini.

No comments:

Post a Comment