Kenapa Perut Buncit Dan Cara Kempiskan Perut Buncit



Saya kurus je, berat pun masih dalam julat berat normal untuk ketinggian saya. Tapi kenapa perut saya buncit? Ada cacing ke? haha

Okey ramai yang ada masalah perut buncit. Sama ada anak dara, wanita dah berkahwin, dah beranak pinak, lelaki, tua atau muda semua boleh dapat masalah perut buncit ni. Kenapa jadi macam ni?

Jom kita tengok faktor penyumbang perut buncit.

LEMAK.


Image result for fatty food
Baca betul-betul. Lemak okey. Siapa tak kenal lemak angkat tangan. Lemak ni bukan sahaja dalam minyak. Tapi dalam makanan lain pun ada lemak ye. Even dalam sayur pun ada lemak.
Image result for fatty tummy
Lemak yang berlebihan akan melekat di usus perut. Dan juga agkan melekat di bahagian abdomen badan iaitu di bajagian perut. Tu yang perut jadi tebal. Nak tampar-tampar pun best je sebab gebu dengan lelemak. Untuk pecahkan lemak ni kena buat sit up. Letih woo. Atau ambil Set Kurus Shaklee. Boleh start dengan Set Bajet Shaklee Lecithin dan Alfalfa. 



AIR
Image result for drink a lot of water
Air boleh buat perut buncit ke? Of coz. Air salah satu faktor penyumbang kegemukan. Sebab tu di spa kurus badan ada menyediakan rawatan mengeluarkan air dari tubuh. Untuk kes buncit sebab air, elakkan makanan yang berair atau berkuah seperti sup. Pastikan anda minum air kosong dengan konsisten dan sedikit-sedikit. Ikut saranan 1 gelas setiap 1 jam. Jangan pula minum 3 gelas terus. Tu yang perut jadi buncit dan boroi. Boroi ni kalau di tepuk macam agar-agar jadinye. Teruskan juga pengambilan Set Kurus Shaklee untuk proses pengempisan perut.

KULIT PERUT YANG GELEBER
Image result for flaBBY TUMMY
Ini selalu terjadi kalau anda pernah melahirkan anak atau pernah gemuk. Kulit perut yang kurang elastik akan sukar untuk kembali tegang dan rata di bahagian perut. Ini kerana sel kulit yang telah rosak. Kulit perut yang geleber ini menyumbang kepada perut buncit. So anda perlu memastikan kulit perut anda kembali tegang jika mahu hilangkan masakah perut buncit. Senaman bahagian abdomen boleh bantu tegangkan kembali perut.

Image result for ESP UNTUK KULIT ANJAL
Anda juga perlu ambil ESP Shaklee iaitu minuman tinggi protin untuk bantu perbaharui sel kulit perut yang rosak seterusnya bantu  semula kulit perut. Barulah kulit perut jadi cantik dan rata. Strechmark juga boleh hilang dengan ESP ni tau. Harga RM159.90 boleh tahan 2 bulan.

ANGIN
Angin juga boleh buat perut anda buncit. Elakkan makanan yang tinggi gas atau angin seperti roti, buah cempedak, pulut, air teh dan juga air gas.
Image result for gassy tummy

Anda boleh sapu perut anda dengan krim buang angin dan seterusnya dengan Set Kurus Shaklee kerana Alfalfa berfungsi membuang angin dalam badan dan juga rahim. Alfalfa ibarat jamu moden yang menjaga kesihatan dalaman badan.


SET KURUS SHAKLEE . LECITHIN + ALFALFA 


Image result for ALFALFA UNTUK KURUS



Image result for ESP UNTUK RAMPING

Image result for ESP UNTUK RAMPING

Anda nak dapatkan Set Kurus Shaklee? Sila hubungi saya Lia di 018-5776940 untuk pertanyaan selanjutnya. Anda akan diberi konsultasi dari segi pemakanan dan cara pengambilan Set Kurus Shaklee yang betul supaya anda dapat menurunkan berat badan dan mendapat bentuk badan yang diidamkan.

1 comment: