Cara Menghilangkan Jeragat Di Wajah



Jeragat merupakan tompok hitam yang timbul di atas permukaan kulit. Ia merupakan lebihan melanin yang keluar kerana masalah kulit seseorang. 

Kulit yang rosak lebih mudah mendapat jeragat. Selain dari itu, kulit yang sering terdedah pada pancaran uv juga boleh mengakibatkan timbulnya jeragat. Jeragat amat susah untuk dihilangkan. Malah jika tidak dirawat, ia kan merebak dan kekal di permukaan kulit. Jeragat yang lama akan menjadi bertambah gelap dan ini mengakibatkan wajah kelihatan hodoh.

Jeragat boleh dihalang dengan rutin penjagaan kulit yang betul dan juga pengambilan supplement untuk melengkapkan nutrisi kulit. Elakkan penggunaan barangan penjagaan wajah yang menghakis kulit wajah. Kulit wajah yang nipis menyebabkan jeragat tumbuh. Pastikan anda sentiasa menyapu krim pelindung sinar uv setiap kali melakukan aktiviti luar rumah. 

Supplement Untuk Menghilangkan Jeragat

Terdapat 4 supplement yang ingin saya sarankan disni. kedua-dua supplement ini telah terbukti dapat menghilangkan jeragat muka. 



Wajib ke ambil keempat-empat supplement ini? 
Supplement bukan wajib ye. Supplement ini makanan tambahan untuk mencukupkan nutrisi yang kurang. Anda boleh mengambil supplement mengikut keperluan tubuh dan tujuan ia di ambil. 


Tempoh keberkesanan?
Tempoh keberkesaan bergantung kepada keadaan jeragat dan juga keadaan tubuh dalam menyerap supplement. Ada yang sudah boleh dilihat kesan jeragat pudar dalam masa 7 hari, 2 minggu, sebulan atau tiga bulan. Oleh itu, cara pengambilan supplement yang betul amat penting dan pastikan anda konsisten mengambil supplement anda setiap hari. 


Di bawah ini saya akan menerangkan fungsi dan cara setiap supplement bertindak dalam merawat jeragat wajah.

GLA Complex Shaklee
Image result for gla shaklee
GLA bertindak sebagai anti-jeragat. GLA akan stabilkan hormon tubuh. Hormon yang tak stabil menyebabkantubuh menjadi lemah untuk melawan jeragat daripada keluar. Sebab itulah kita pakai atau makan apa pun susah untuk berkesan kerana hormon dalam tubuh kita sendiri lemah dan tak stabil.

Kelebihan GLA :
➤ Cerahkan jeragat dengan cepat
➤ Halang jeragat dari menjadi lebih kronik
➤ Pudarkan jeragat dengan cepat
➤ Melambapkan kulit wajah yang kering
➤ Menegangkan kulit supaya lebih muda dan anjal
➤ Menghalang kerosakan sel akibat sinaran uv matahari

Image result for set jeragat shaklee


Vitamin E Complex
Image result for vitamin e  shaklee
Terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak. Ia membantu hilangkan jeragat teruk di bahagian pipi dan hidung wanita.


ESP Shaklee

Image result for esp shaklee untuk jeragat

ESP (energing soy protien) sangat penting dalam penghasilan sel baru dan secara langsung mengurangkan kesan kulit mati dan kekerapan kejadian jeragat. Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sukar dihilangkan. Insyaallah dengan kecukupan kandungan protein dalam badan, dapatlah sel-sel baru dihasilkan sebelum kesan jeragat baru terjadi.


Vitamin C Shaklee
Image result for vitamin c shaklee
Vitamin C merupakan agen anti-oksidan yang berfungsi menentang radikal bebas yang boleh merosakkan kulit dan melindungi kerosakan kulit wajah akibat dari pancaran uv matahari. Vitamin C akan membentuk kolagen kulit supaya kulit lebih tegang dan  juga membuatkan kulit wajah lebih lembab. Vitamin C memang terkenal dengan vitamin untuk kecantikan. Vitamin C juga akan menguatkan kulit wajah supaya tidak mudah mendapat jeragat. Pengambilan Vitamin C yang konsisten akan memudarkan jeragat, memudarkan garis halus, mengecilkan pori kulit dan melembapkan wajah.


Untuk mendapatkan Set Jeragat Shaklee seperti di atas, sila hubungi saya, Lia di 018-5776940.

No comments:

Post a Comment