Sembuh Dari Gastrik Hanya Dengan Susu Soya

Saya merupakan salah seorang penghidap gastrik dari kecil. Masa kecil memang tak tau apa itu gastrik. Tapi selalu sangat la sakit perut menyucuk-nyucuk dan bagai ditoreh-toreh perut ni. Dulu tak reti nak makan ubat atau nak jaga makan untuk elak gasrik ni. Yang saya tahu, kalau dah kena gastrik, saya akn makan dengan banyak dan tido. Tapi berpeluh-peluh badan ni tahan sakit. Baring sambil membengkokkan badan. Sambil tu sapu minyak panas and tekan-tekan perut sebab nak keluarkan angin.

Image result for gastrik

Selalu kalo sakit gastrik ni, dua atau tiga hari baru sembuh sepenuhnya. Tapi kesannya perut akan menjadi sakit sebab saya dok tekan-tekan perut masa tengah sakit tu. Bertahun-tahun la saya menderita sakit ni.

Sampai dah kahwin dan masuk kerja. Dah bergaul dengan ramai orang barulah tahu sikit-sikit petua untuk gastrik ni. Antaranya adalah dengan mengamalkan madu dan juga kurma. Tapi kurma dan madu ni jarang ada kat rumah. So celum celam jugak la saya amalkan kurma dan madu. Tapi tak dinafikan gastrik saya berkurangan lepas amal kurma dan madu ni

Then pada tahun 2010 saya melahirkan puteri sulung saya Balqish Zulkifli. Kemudian bermulalah perjalanan penyusuan bayi saya. Masa tu selalu la google petua untuk tambah susu badan. Dan terjebaklah saya dengan suplement untuk menambahkan susu badan iaitu ESP Shaklee. Masa tu belum jadi ahli Shaklee lagi.

Saya mengamalkan ESP semasa bulan puasa. kemudian baru saya perasan penyakit gastrik saya dah lama tak menyerang saya walaupun saya berpuasa. Selalunya kalau bulan puasa saya kena telan ubat klinik iaitu Tagamet, sebiji semasa sahur dan sebiji sebelum tidur untuk elak gastrik pada waktu siang. Tapi lepas amal ESP ni senang cakap memang gastrik tak pernah serang saya lagi.

Rupanya ESP ni merupakan salah satu supplement untuk merawat gastrik. Susu soya mampu menyembuhkan kulit dinding perut yang dah luka akibat hakisan asid perut. Berbeza dengan susu lembu, pesakit gastrik memang tak boleh minum susu lembu.

Image result for esp shaklee

Dengan mengamalkan ESP secara konsisten, perut dinding akn pulih sepenuhnya dan perut akan menjadi kuat serta tak mudah dapat gastrik. Kira ESP merawat gastrik sehingga sembuh, bukan seperti ubat klinik yang hanya menghilangkan rasa sakit ketika gastrik datang.

Image result for gastrik

Image result for gastrik
Bulan September ni ada promosi ESP tau. Jom grab sebotol

So anda semua yang nak ikhtiar untuk gastrik yang sakit sangat tu boleh cuba ESP. Sambil merawat gastrik, ESP juga boleh menjadikan kulit anda halus, cerah, bebas jeragat dan lebih anjal.

Image result for esp shaklee
Jom beli ESP promo. Whats app Lia 018-5776940

Boleh whats app atau call saya di 018-5776940 untuk berbincang cara pengambilan ESP untuk gastrik. Untuk pelanggan di sekitar Ipoh kita boleh COd di Medan Gopeng.

Image result for i love shaklee
Nak beli Shaklee dengan harga super duper murah? Jom join jadi ahli Shaklee macam saya. berbaloi-baloi tau. Whats app saya 018-5776940

Image result for i love shaklee

No comments:

Post a Comment