Cara Merawat Batuk Anak Tanpa Ubat



My toddler, Balqish Zulkifli baru-baru ni diserang batuk. Mungkin terlebih minuam ais ketika berhari raya. Sebolehnya saya memang nak elakkan penggunaan ubat untuk anak-anak saya. Saya akan cuba merawat sakit anak saya dengan cara semulajadi dahulu.

Untuk masalah batuk anak saya yang saya lihat makin hari makin kuat batuknya ni, saya akan beri Balqish minum satu sudu madu pada sebelah pagi dan juga sebelah malam. Kemudian saya akan galakkan Balqish minum air suam yang dicampur dengan hirisan lemon.


Sekali sekala saya akan buatkan Balqish air lemon yang dicampur madu. Sebelum tidur, saya akn sapukan minyak telon di dada dan belakang Balqish dan menepuk-nepuk belakangnya untuk memudahkan kahak keluar.

Dan Alhamdulillah memang berkesan kerana Balqish akan batuk dan mengeluarkan kahak. Kahak lebih mudah dikeluarkan. Dan boleh nampak sekarang Balqish dah semakin sembuh batuk tanpa perlu ke klinik. Tetapi harus pantang air batu dan juga makanan  berminyak.


Selain menggunakan lemon dan madu untuk menyembuhkan batuk Balqish, saya akan pastikan setiap hari Balqish akan mengambil Mealshake Shaklee dan juga Vitamin C Chewable Shaklee untuk menampung kekurangan nutrisi dan  seterusnya menguatkan sistem imunnya untuk melawan jangkitan kuman.



Vitamin C memang terkenal dengan kehebatannya melawan jangkitan kuman. manakala Mealshake memang membantu kebanyakkan kanak-kanak yang semput untuk kembali kuat kerana batuk ini berkaita rapat dengan kahak yang boleh mmebuatkan seseorang itu penat atau semput. Di sini saya nak pesan, pastikan anada ajar anak anda untuk buang kahak jika batuk, kerana kahak yang berkumpul di dada akan menyumbang kepada masalah asthma atau lelah.

Mealshake shaklee berharga RM 120.50 manakala Vitamin C Chewable Shaklee berharga RM 39.70. Sila hubungi saya, Norlia Omar di 018-5776940 untuk mendapatkan Supplement bagi menyokong sistem imun anak anda supaya tidak perlu la kerap ke klinik. Jimatkan kos klinik anda dan elakkan penggunaan ubat yang mengandungi bahan kimia untuk anak anda.

>>Sakit Lutut?Klik Sini<<


No comments:

Post a Comment