Cara Menghilangkan Jerawat

Kehadiran jerawat di wajah amat memalukan dan boleh mengurangkan keyakinan diri seseorang individu. 

Ramai yang mengambil langkah mudah dengan menutup jerawat menggunakan mekap seperti concealer, foundation dan bedak kompak.
Sebenarnya cara begini hanya memudaratkan lagi kulit wajah kerana pori kulit tersumbat dengan pelbagai bahan mekap yang tentunya mengandungi bahan kimia. Pemakaian mekap secara berterusan selama 8 jam juga punca kepada masalah jerawat yang semakin serius.

Oleh itu bagi yang ada masalah jerawat amat disarankan u tuk mengatasi serta merawat dahulu jerawat sebelum menutup dengan mekap. Rawat jerawat anda dari dalam juga luaran.

Petua di bawah boleh diamalkan untuk mengatasi masalah jerawat wajah.

Tidur Yang Cukup
Pastikan anda mandapat tidur yang cukup selama 8 jam sehari. 

Cuci Muka Sebelum Tidur
Jangan sesekali tidur dengan mekap di wajah anda. Perbuatan tidur dengan mekap akan memberikan kesan yang buruk pada kulit anda secepat esok pagi.

Gunakan Pelembap
Pastikan anda menggunakan pelembap pada setiap hari. Kulit yang kering akan merangsang pengeluaran sebum yang banyak. Sebum inilah yang akan menjadi whitehead dan seterusnya jerawat akan muncul .

Minum Air Kosong
Pastikan anda minum air kosong 2-3 liter setiap hari. Air akan mencuci segala toksid di dalam badan anda. Air juga akan memastikan kulit anda lembap.

Supplement
Anda boleh mengamalkan supplement untuk mengatasi masalah jerawat wajah. Terdapat Set Jerawat Shaklee yang terdiri daripada B Complex , Vitamin C dan juga Vitamin E.

B Complex
Antara penyebab jerawat adalah stress. Tiap kali stress mesti jerawat akan muncul. Di sinilah B Complex Shaklee berperanan sebagai anti stress anda.
Vitamin B3 membantu melancarkan pengaliran darah untuk memastikan kulit tidak kusam atau pucat. B Complex juga akan membuatkan kulit lebih sekata.

Vitamin C 
Vitamin C tidak boleh dibina sendiri oleh badan. Vitamin C penting untuk pemulihan semula sel kulit, melindungi dari jangkitan kuman penyebab jerawat dan meningkatkan kekuatan kulit dari jangkitan. So tak adalah lagi kulit yang sensitif dan mudah mendapat jerawat.

Vitamin E
Vitamin yang paling penting untuk kecantikan kulit. Mengandungi anti oksida untuk melawan radikal bebas dalam tubuh. Radikal bebas ini jika dibiarkan akan menyebabkan kerosakan sel kulit. Vitamin E Shaklee akan melembapkan kulit dan juga mengecutkan jerawat dalam masa beberapa hari sahaja. Juga boleh dibuat masker untuk lihat kesan yang menakjubkan. Vitamin E juga membantu pemulihan tisu kulit dan menghilangkan parut dan bekas jerawat.

Pengambilan Set Jerawat Shaklee yang konsisten berterusan boleh menjanjikan anda kulit yang sihat sehingga anda tidak perlu memakai sebarang mekap. Kulit akan tampak sihat dan glowing dari dalam. Garis halus serta kedutan juga akan lambat muncul.

Anda juga tidak ada lagi masalah sering menukar produk penjagaan kulit. Keyakinan diri anda juga akan meningkat dan tidak lagi segan ketika bersama orang tersayang mahupun rakan taulan. Anda biarkan masalah jerawat anda menjadi kronik sehingga meninggalkan parut yang dalam dan sukar dipulihkan.


Bagaimana anda boleh mendapatkan Set Jerawat Shaklee ni? 
Anda boleh menghubungi saya di nombor 018-5776940 (cll/sms/wassap). Anda boleh berbincang mengenai masalah kulit anda dan juga bajet untuk set jerawat anda.


No comments:

Post a Comment