Mealshake Serbuk Magic?



Teringat dulu masa belum jadi ahli Shaklee. Selalu la dengar ibu-ibu ni cakap pasal serbuk magic yang campur dalam susu anak. Ape serbuk magic tu pun saya tak tau. Tak kurang juga yang marah kat serbuk magic ni. Ada yang cakap serbuk magic ni tak elok untuk anak. Bila dah follow lama perbincangan tentang serbuk magic ni baru la saya tau serbuk magic tu ialah Mealshake.

Ramai ibu yang cakap mealshake shaklee ni bagus untuk anak mereka. Dan ramai juga yang tak suka mealshake ni. Tapi sebenarnya ibarat pepatah melayu kita, tak kenal maka tak cinta kan. Sejak dah ada anak atau toddler ni, saya baru nampak kebaikan mealshake untuk anak.

Anak kedua saya, Jazmeen Zulkifli, seorang yang cerewet bab makanan atau dikenali sebagai picky eater. Jazmeen suka makan jajan jugak atau junk food. Walaupun dari awal Jazmeen amik solid food saya dah ajar homemade food, tapi bila meningkat usia, Jazmeen memang suka dengan junk food.

Badan mula la cekeding. Then lepas jadi ahli Shaklee baru saya maklumat yang betul tentang serbuk magic Mealshake Shaklee ni. Rupanya banyak sangat vitamin dan mineral dalam mealshake ni yang mampu mencukupkan nutrisi anak yang kurang akibat picky eater tadi. Bukan tu aje, lepas amik mealshake secara teratur ni, Jazmeen dah mula makan makanan yang saya masak tanpa perlu di paksa. Sebelum ni selalu dibuat main je. Hewhew.



Saya masak bubur ikan bilis campur sayur, letak atas meja kids, then tinggalkan. Datang balik lepas tu tengok mangkuk dah licin. Buah yang saya potong kecik2 pun abis jugak! Memang memeranjatkan. Begitu la saya dah nampak kesan kebaikan serbuk magic ni. Bila tubuh cukup nutrisi, tubuh kita akan secara automatik menolok makanan kurang bernutrisi or junk food. sebab tu jika anak cukup nutrisi, anak akan secara automatik tak suka jajan.



Anak kawan saya seorang penghidap asthma juga kini mengakui anaknya dah makin kurang sangat semput. Terutama ketika musim hujan atau selepas mandi kolam. Selalu anak kawan ni semput or penat. Tapi lepas sebulan dua consume mealshake die perasan anaknya tu dah takde semput2 lagi.


So if ada mommies ktsini nak cuba cari ikhtiar untuk stop kan habit anak suka makan jajan leh cuba mealshake. Untuk anak cekeding malas makan pun boleh cuba. Mealshake sebagai makanan tambahan anak untuk mencukupakn nutrisi yang kurang. Jika badan sihat, anak akan mudah menerima makanan lain.


Mealshake berharga RM120 dan boleh bertahan lebih dari 3 bulan. Mealshake bukan sahaj untuk anak tetapi boleh di ambil juga untuk orang dewasa



Anda boleh mendapatkan mealshake anda melalui saya Norlia Binti Omar, 018-5776940. COD sekitar Ipoh dan penghantaran melalui poslaju ke seluruh Malaysia.


No comments:

Post a Comment