10 Manfaat Bawang Putih Yang Menakjubkan

Rupanya banyak betul manfaat bawang putih ni. Bukan sahaja untuk kesihatan. Jom baca sampai habis.

1. Mencantikkan rambut
Gosok atau perahkan hirisan bawang putih pada kulit kepala anda. Anda juga boleh campurkan bawang putih ke dalam minyak dan urut ke atas kulit kepala. Hasilnya memang menakjubkan!

2. Menghilangkan jerawat
Antioksidan di dalam bawang putih membunuh bakteri. Sapukan hirisan bawang putih pada jerawat untuk rawatan semulajadi yang berkesan.

3. Menghindar dan merawat demam selsema
Penuh dengan antioksidan, bawang putih akan memberi banyak manfaat kepada sistem imun anda jika anda mengamalkan pengambilan bawang putih di dalam resipi anda setiap hari. 

Caranya ialah dengan minum teh bawang putih untuk rawatan selsema : rendam hirisan bawang putih di dalam air panas. Juga boleh tambah sedikit madu atau halia.

4.Merawat sakit psoriasis
Psoriasis atau penyakit autoimun pada kulit yang membuatkan kulit bersisik. Sapukan minyak bawang putih sedikit di kawasan yang terjejas untuk kulit yang licin dan bebas.

5. Bawang putih juga mampu mengawal berat badan anda.
Jadi pastikan anda menambah bawang putih di dalam masakan anda.

6. Rendamkan kaki anda dalam air yang dicampur dengan bawang putih untuk melegakan kaki yang gatal.

7. Bawang putih juga dikatakan mampu menjauhkan nyamuk.
Sapukan minyak bawang putih atau letakkan bawang putih berhampiran anda untuk mengelakkan dari digigit nyamuk. Ha bagus sangat ni untuk menghindar dari penyakit denggi.

8. Yang ni memang menakjubkan.
Lendiran pada bawang putih mampu melekatkan retakan halus pada kaca. Caranya ialah dengan menyapukan lendiran bawang putih yang dilenyek pada kaca yang retak. Memang menakjubkanlah!

9. Bagi yang rajin berkebun boleh letakkan bawang putih dikawasan kebun.
Ini boleh mengelakkan tanaman anda dari dimusnahkan oleh serangga perosak.

10. Bawang putih juga mampu menarik perhatian ikan.
Kaki pancing luar sana boleh campurkan bawang putih di dalam umpan anda untuk menarik lebih banyak ikan. So mommies boleh bagi tips ni pada hubby yang kaki pancing tu ye.

Menakjubkan. Lepas ni memang kena pastikan kat dapur tu sentiasa ada bawang putih. 

Shaklee juga ada supplement bawang putih iaitu Garlic Shaklee. Sangat bagus untuk dijadikan amalan seharian. Bagi yang menghidapi penyakit kencing kotor juga bagus mengamalkan supplement Garlic Shaklee.

Harga Garlic hanya RM47.50 dan ada 60biji. Anda boleh dapatkan Garlic Shaklee dari saya dengan hubungi saya di 018-5776940

No comments:

Post a Comment