10 Kepentingan Zinc Kepada Lelaki Dan Wanita

Ramai antara kita tak berapa kenal dengan zinc. Apatah lagi nak tahu khasiat atau kepentingan zinc untuk tubuh. 

Pastikan anda mendapat zinc yang cukup untuk kesihatan yang optimum. 

Zinc dikenali sebagai penggalak sistem imun. Terdapat pendapat pakar yang mengatakan bahawa kekurangan walau setitik zinc akan memberi impak yang sangat negatif kepada kesihatan diri. 

Jom kita lihat 10 kepentingan zinc :

1. Meningkatkan Prestasi Dan Kekuatan Atlet

Zink yang mencukupi secara langsung memberi kesan kepada prestasi dan kekuatan olahraga kerana zinc memainkan peranan penting dalam pengeluaran hormon. Mempunyai zink yang cukup di dalam badan akan memberi anda lebih banyak tenaga dan meningkatkan metabolisme.

2. Untuk Kesihatan Dan Kesuburan Sistem Reproduktif Lelaki
Zinc merupakan mineral penting untuk tahap testosteron yang teguh, dan sel-sel prostat lelaki. Kekurangan zinc kepada lelaki akan merosakkan pengeluaran testosteron, meletakkan mereka pada risiko untuk mendapat kanser prostat , dan menyebabkan kemandulan . Zink yang tidak mencukupi juga telah dikaitkan dengan libido yang rendah.

3. Menyokong Sistem Kesihatan Dan Kesuburan Sistem Reproduktif Wanita

Pada wanita , zink terlibat dalam proses pertumbuhan daripada oosit atau telur. Jika wanita kekurangan mineral zinc dalam badan, telur tidak akan matang dengan betul dan ovulasi akan menghalang , menyebabkan kemandulan.

4. Mencegah Kanser dan Meningkatkan Fungsi Imun
Ananda Prasad, seorang penyelidik terkemuka dalam bidang zink dan kesihatan , mencatatkan bahawa hanya dengan memastikan tahap zink kita adalah mencukupi, sudah boleh membantu mengubati beberapa masalah kesihatan yang paling teruk, terutamanya kanser dan fungsi imun yang lemah .

5. Meningkatkan Kesihatan Kardiovaskular

Zink adalah penting untuk mengekalkan kesihatan sel-sel jantung dan endothelium. Endothelium adalah lapisan nipis sel-sel yang melapisi bahagian saluran darah dan memainkan peranan utama dalam pengaliran darah. Zink yang rendah boleh menyebabkan kekurangan halangan endothelial, yang membawa kepada pembentukan kolesterol tinggi dan keradangan. Kolesterol dan keradangan meningkatkan risiko penyakit jantung.

6. Menjadi Lebih Peka kepada Insulin dan Mencegah Diabetes

Zink diperlukan untuk fungsi sihat terutamanya hormon, termasuk insulin. Zink yang mencukupi sekurang-kurangnya memainkan tiga peranan dalam kesihatan insulin. Pertama, zink mengikat kepada insulin supaya insulin secukupnya disimpan di dalam pankreas dan dikeluarkan apabila glukosa memasuki aliran darah.

7. Dapatkan Super Antioxidant Daripada Zink
Zink merupakan antioksidan yang sangat baik. Tujuan antioksidan adalah untuk menghapuskan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan kepada sel-sel dalam badan dengan mengikat mereka dan meneutralkan mereka. Zink juga mensasarkan radikal bebas yang menyebabkan keradangan seluruh badan.

8. Menghalang Alzheimer (nyanyuk) & Menggalakkan Kesihatan Otak

Kesan super antioksidan zink membolehkan ia berkesan membantu badan menghapuskan logam berat dari otak supaya mereka tidak terkumpul di dalam tisu dan menyebabkan kerosakan. Ia juga membantu mengekalkan homeostasis selular sel-sel otak. Kombinasi membantu mencegah neurodegeneration dan perkembangan penyakit Alzheimer.

9. Meningkatkan Kualiti Tidur & Memberi Tenaga

Zink memainkan peranan penting dalam fungsi neurotransmitter dan membantu mengekalkan kognisi. Ia adalah perlu dalam metabolisme melatonin, yang merupakan hormon utama untuk tidur yang sihat.

10. Meningkatkan Mood dan Elakkan Kemurungan
Hubungan tepat antara kekurangan zink dan kemurungan tidak diketahui, walau bagaimanapun, ia pasti mempunyai kaitan dengan peranan zink dalam neurotransmitter dan hormon pengeluaran . Pengeluaran dopamin, yang sebahagiannya dikawal selia oleh kadar zink, adalah bahan kimia yang meningkatkan tenaga, perasaan dan pembelajaran.

~~♡~~


Zinc Complex Shaklee
Apakah Keistimewaan Zinc Complex Shaklee?
Setiap hidangan Zinc Complex Shaklee membekalkan 100% keperluan zinc tubuh setiap hari
Dirumuskan dari sayur-sayuran
Dirumuskan dengan Zinc Glukonat, Kalsium dan Alfalfa yang mudah diserap oleh tubuh

Dibawah adalah testimoni pasangan yang berjaya dikurniakan zuriat setelah suami mengambil Set Kesuburan Lelaki yang mengandungi Zinc dan Vitamin E untuk sperma yang lebih aktif dan lendiran semen yang lebih pekat

Ini pula testimoni bagi pengguna Zinc Complex Shaklee. Masalah keguguran rambut beliau dapat dia atasi selepas mengamalkan Zinc Complex Shaklee selama seminggu. Sakit lutut yang dihidapi juga semakin berkurangan.

Harga Zinc Complex Shaklee hanya RM35 dan boleh bertahan sehingga 4 bulan.

Sila hubungi saya di  018-5776940 untuk pembelian serta pertanyaan lanjut.
COD sekitar Ipoh.

No comments:

Post a Comment