Tips Kurus Yang Mudah

Kadang-kadang kita tak sedar sebenarnya mudah sangat nak kurus. Tak perlu ikat perlu sepanjang hari. Cukup dengan mengamalkan cara yang betul pada masa yang betul.


Jom kita lihat antara tips kurus yang mudah yang boleh kita amalkan pada kehidupan seharian.

  • Untuk setiap hidangan, jangan sesekali menggunakan pinggan yang besar. Gunalah pinggan kecil setiap kali anda makan tengahari dan makan malam. Ini bertujuan supaya anda nampak makanan yang anda makan kelihatan seperti banyak walhal makanan tersebut bersaiz kecil sebenarnya.
  • Ambillah hidangan sup yang lebih banyak. Sup biasanya rendah kalori dan membuatkan anda cepat kenyang.
  • Bawalah bekal ke pejabat. Ini untuk  membantu mengelakkan rambang mata dengan menu di restoran dan mengelakkan anda makan secara berlebihan. Makanan yang dimasak di rumah juga lebih sihat kerana anda boleh menghadkan bahan perasa serta garam dan minyak sepanjang proses memasak. Juga lebih jimat!

  • Kurangkan gula. Gula mempunyai inggi kalori dan tiada nutrisi. Pengurangan gula dalam makanan membantu anda menurunkan berat badan. Mulakan dengan tidak mengambil minuman manis sebaliknya ambil air kosong.
  • Ambil menu  rendah kalori sebelum mengambil hidangan lain. Mulakan dengan salad, sayuran dan sup. Apabila tiba pada makanan utama, sudah tentu perut anda penuh untuk menerima menu tinggi kalori
  • Jadikan aerobik sebagai aktiviti yang menyenangkan. Ajaklah keluarga untuk bergerak dengan muzik kegemaran anda 


Untuk membantu anda mendapatkan berat idaman anda, anda boleh mendapatkan SET KURUS SHAKLEE yang sangat femes. Bagi anda yang mempunyai bajet yang rendah boleh juga cuba SET KURUS BASIC SHAKLEE.

Halal, diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia, tiada bahan kimia dan semulajadi.


Sebarang pertanyaan lanjut atau pembelian sila hubungi saya di 018-5776940.

COD sekitar Ipoh.

No comments:

Post a Comment