Tanda Anak Alergik Terhadap Makanan

Tempoh 1 tahun dan ke bawah merupakan tempoh untuk melihat tahap kesesuaian sesuatu makanan terhadap bayi. Terdapat makanan yang perlu dielakkan bagi tempoh 1 tahun ke bawah atas sebab mudah untuk mendapat alergi. Sebaik-baiknya cuba elakkan untuk memberi makanan-makanan ini kepada bayi anda sehingga bayi berumur 1 tahun. 



Klik link di bawah untuk senarai makanna yang perlu dielakkan.





Bagaimana mengesan alergik makanan kepada bayi?  Yang paling biasa gejala alergi makanan adalah : 


  • gatal-gatal ruam
  • sakit di sekeliling mulut
  • masalah pernafasan 
  • muntah
  • cirit-birit 
  • ruam lampin yang teruk 

Jika terjadi simptom seperti di atas, cepat-cepat semak balik makanan yang telah anak anda makan untuk tempoh 4 hari ini. Pastikan anda mengelakkan memberi anak anda makanan yang sama untuk beberapa tempoh atau bulan. Kemudian anda boleh mencuba beri kembali makanan tersebut dalam kuantiti yang sedikit bagi melihat rekasi anak sama ada masih alergik atau tidak.

Kesian sangat kalau anak dapat alergik kan. Pedih, gatal dan sangat tak selesa.
Saya sebolehnya elak penggunaan krim alergik dari klinik atau hospital. Ikut pengalaman saya, penggunaan krim tersebut tidak mampu menyembuhkan alergik. Tetapi kesan alergik akan semakin merebak dan kulit juga akan terhakis dan semakin menipis. 

Krim yang diberi oleh hospital atau klinik juga dilabelkan sebagai 'RACUN'. Sanggupkah kita sebagai ibu menyapu racun di atas kulit anak?

Saya gunakan Herbal Blend Shaklee untuk sebarang masalah kulit bayi saya.
Herbal Blend amat berkesan untuk merawat dan menyembuhkan ruam lampin, panau, kurap, ekzema dan lain-lain masalah kulit yang terjadi kepada anak saya. 
ringworm yang pernah terjadi kepada anak kedua saya. kini dah sembuh dengan Herbal Blend
Saya juga gunakan Herbal Blend sebagai losyen pelembap harian saya. Tumit kaki saya juga lembut dan tidak lagi pecah atau merekah selepas saya sapu Herbal Blend. 


Herbal Blend bebas racun dan selamat so saya tak risau jika terkena pada tangan bayi sebab bayi suka memasukkan jari ke dalam mulut mereka.

Herbal Blend sangat murah iaitu hanya RM29.15. Berat lebih kurang 113gram. Boleh tahan berbulan dan boleh diguna seisi keluarga.

Hubungi saya Lia di 012-2827736 atau 018-5776940 untuk pembelian serta pertanyaan lanjut. COD sekitar Ipoh.

No comments:

Post a Comment