Cara Merawat Tumit Kaki Merekah Atau Pecah

Rata-rata wanita mengalami masalah tumit kaki pecah atau merekah. Masa pantang dulu cantik je tumit kaki saya sebab kurang berjalan dan sentiasa berstokin. Habis pantang dan mula buat kerja-kerja rumah, sikit-sikit tapak kaki ni mengeras dan merekah. Kesiannya!

Walaupun kaki ni letaknya di bahagian paling bawah sekali tapi kaki juga melambangkan kecantikan seseorang itu. Jika wanita yang menjaga kecantikan dirinya pasti akan menjaga sehingga ke tumit kaki. Tumit kaki yang merekah dan pecah memang nampak hodoh lagi-lagi kalau pakai sandal. 


Selalu orang yang berusia yang kerap mengalami tumit kaki merekah dan pecah. Disebabkan perubahan umur dan kemusnahan sel tubuh. Tapi kalau kita yang muda ni tumit dah merekah apa cerita! So wanita-wanita marilah kita menjaga kecantikan tumit kaki. Biar cantik selembut sutera.


Antara faktor penyebab tumit kaki merekah dan pecah ni adalah :
- kekurangan air so kulit kering
- perubahan hormon ketika mengandung
- kerap berjalan
- menggunakan kasut yang tidak sesuai atau tapak dalam kasut yang keras
- pertambahan berat badan

So langkah-langkah mengatasinya adalah :
- banyakkan minum air kosong
- gunakan kasut yang lembut dan sesuai dengan tumit kaki
- kawal berat badan anda
- amalkan pemakanan yang seimbang dan kaya dengan protein untuk pertumbuhan sel yang sihat
- sapu pelembap

So disini amat disarankan dua item ini iaitu Herbal Blend Shaklee dan juga Energising Soy Protein (ESP) Shaklee.


Herbal Blend ni krim pelbagai guna. Untuk melembapkan kulit, kegatalan kulit, ruam lampin or ruam susu anak semua boleh. Nak buat sebagai losyen tangan dan kaki pun boleh. Pelbagai guna dan berbaloi beli. Simpan satu kat rumah untuk pelbagai kegunaan. 

Sapu Herbal Blend ni pada kulit kaki yang merekah dan pecah tu nanti elok lembut je kulit kaki anda. 

ESP atau Energising Soy Protein ni pula berfungsi untuk memberi protein kepada tubuh anda. Protein akan membentuk sel kulit. Jika badan cukup protein so cantik la pertumbuhan sel kulit. 

Jadi kulit kaki yang merekah tu elok bercantum kembali. ESP juga membantu mengawal berat badan anda dengan memberi rasa kenyang yang lama. ESP juga memudarkan parut lama dan menghalang rekahan kulit baru.




Boeh jadi kulit sehalus bayi tau kalau guna set ni. Nak buat pembelian? Sila hubungi saya di 012-2827736 atau 018-5776940.

Untuk pembelian secara online sila klik icon di bawah.





Sempena bulan promi ESP beli 6 percuma 1 ni anda akan mendapat harga yang sangat menarik dari saya..Jangan tunggu lama-lama okey!


Call / sms / whats app : 018-5776940 

COD Ipoh

No comments:

Post a Comment