Rambut Gugur Lepas Bersalin

Kebanyakan ibu lepas bersalin memang akan mengalami rambut gugur. Lagi-lagi kalau anak mula menyembur atau bermain air liur. Tak tahulah setakat mana kebenaran antara perangai anak bermain air liur atau menyembur dengan keguguran rambut ibu. Tapi berdasarkan pengalaman saya sendiri memang rambut saya start gugur bila anak mula bermain air liur. Ketara sangat!


Masa anak pertama, masalah keguguran rambut saya memang sangat kronik sampai boleh nampak kulit kepala. Husband pun risau takut saya ada masalah kesihatan yang lain. Dan efeknya, rambut saya berkurang separuh daripada rambut asal.

Bila anak kedua dan ketiga ni saya dah pandai amalkan supplement untuk kesihatan so rambut yang gugur tu minima sangat.

Ni supplement yang membantu menguatkan rambut agar tidak mengalami keguguran yang kronik. Rambut gugur pada setiap hari itu adalah normal kerana rambut baru akn tumbuh. Tapi pastikan jangan terlalu banyak sampai atas lantai rumah pun boleh nampak rambut gugur.


Vitalea : RM88
~ vitalea merupakan multivitamin yang mengandungi zat besi. Vitalea membantu memenuhi nutrien yang kekurangan akibat proses kelahiran

Zinc : RM32
~ zinc sangat baik untuk masalah rambut gugur serta kuku yang rapuh. Luka-luka lepas bersalin juga boleh disembuhkan dengan cepat apabila anda mengambil supplement zinc shaklee

Energising Soy Protein ESP : RM150
~ kaya dengan protein untuk.membentuk rambut yang kuat. Mengandungi 18 jenis asid amino yang diperlukan oleb rambut


Bukan semua supplement di atas wajib diambil. Anda boleh memilih mana-mana yang bersesuaian dengan keperluan anda. Kita juga ada menganbil makanan yang mengandungi nutrien so tak perlu lah semuanya bergantung pada supplement.

So kalau nak beli if berbincang supplement mana yang anda mahu sila hubungi saya di 018-5776940 untuk pembelian serta pertanyaan.

No comments:

Post a Comment