Bayi Diserang Ruam lampin! Apa Nak Buat ni?

Image result for ruam lampin

Ibu yang baru melahirkan bayi pertama mesti adalah masalah ruam lampin ni. Kulit bayi yang baru lahir amatlah sensitif. Lambat sikit tukar lampin,  mesti diserang ruam. Ibu syang menyusu juga perlu jaga makana. Kalau makanan makanan ynag boleh menyebabakan gatal atau alergik juga bmungkin boleh menyebabkan kulit bayi alergik dan seterusnya naik ruam.

Image result for ruam lampin
Siannya baby ni

Ruam ni kalau tak dirawat lama kelamaan akan menyebabkan kulit bayi melecet. Dan ini adalah salah satu punca bayi mergam. Sebab tak selesa di bahagian bontot mereka tu. Sakit tau kalau kulit melecet ni. Silap haribulan boleh berdarah. Bila kulit dah luka, nanti air kencing yang terkena pada bahagian yang luka itu akan membuatkan bayi lagi terasa pedih. Ouch!

So macam mana nak buat ni.

  • Okay first sekali untuk mencegah ruam lampin ni, pastikan lampin bayi ditukar sekerap mungkin. Jika dah tahu bayi tu dah buang air kecil atau air besar, cepat-cepat tukar lampin mereka.
  • Pastikan ibu tidak meletakkan sebarang bedak di bahagian sulit bayi. Bedak menyebabkan kulit bayi menjadi kering.
  • Sapukan pelembap di bahagian sulit bayi. Di si saya sarankan krim yang paling selamat untuk bayi anda. Tanpa bahan kimia. Iaitu Herbal Blend Shaklee. 
  • Image result for herbal blend shaklee
  • Sapu di keseluruhan bontot bayi. Herbal blend berfungsi untuk mencegah kekeringan kulit dan juga mampu merawat kulit bayi yang dijangkiti ruam dan lain-lain. Kulit bayi yang mengalami ruam yang kronik pun InsyaAllah boleh sembuh dengan segera jika anda menyapu Herbal Blend Shaklee ni.
Image result for ruam lampin


Image result for ruam lampin
Letak Herbal Blend sehari je ruam dah sembuh


Bukan untuk bayi je tau. Herbal Blend ni seisi keluarga boleh guna. Untuk merwat tumit kaki pecah, merawat gigitan serangga, mengelakkan gigitan serangga dan juga nyamuk.

Herbal Blend ni memang wajib ada di rumah saya sebagai rawatan kecemasan. kalau anak ruam di jari pun senang nak sapu dan tidak perlu risau jika anak termakan herbal blend ni sebab herbal blend tidak mengandungi racun macam kebanyakan krim ruam di klinik atau hospital.

Harga Herbal Blend pula tersangat lah murah iaitu RM29.15. Kalau nak lagi murah moh jadi ahli Shaklee.

Hubungi saya melalui Whats app di 018-5776940 untuk pembelian Herbal Blend atau lain-lain supplement Shaklee. Penghantaran secara percuma untuk orang Ipoh iaitu COD di Medan Gopeng.

No comments:

Post a Comment