Kebaikan Vitamin C Untuk Rambut


Jangan tak tahu ye. Vitamin C juga sangat banyak kebaikan kepada kesihatan rambut. Tubuh kita tak dpat menghasilkan Vitamin C sendiri so kita perlu mengambil Vitamin C dari sumber luar sama ada makanan ataupun supplement.


Meningkatkan Pertumbuhan Rambut

Image result for hair growth
Badan yang kekurangan Vitamin C menyumbang kepada masalah rambut seperti kerapuhan dan kerosakan kutikel rambut iaiitu rambut kering dan bercabang.

Punca kerosakan rambut ialah radikal bebas yang terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga.

Vitamin C mempunyai antioksidan yang mengurangkan pembentukan radikal bebas. Jadi pastikan anda mengambil cukup Vitamin c setiap hari bagi memastikan rambut anda sihat dan kuat.


Melawan Kelemumur

Image result for dandruff
Kulit kepala yang tidak sihat akan menyumbang kepada jangkitan kuman yang menyebabkan rambut menjadi rosak. Kelemumur juga berpunca dari kulit kepala yang tidak sihat.

Vitamin C berfungsi membunuh kuman pada kulit kepala seterusnya kulit kepala bebas daripada kelemumur.


Mengurangkan Keguguran Rambut

Image result for hair fall
Vitamin C melawan kekurangan kalenjar andrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kalenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan


Melebatkan Rambut

Image result for strong hair
Vitamin C mambantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari darah. Ia penting untuk menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.

Mengelak Masalah Uban

Image result for grey hair
Vitamin C membantu mengekalkan warna asal rambut.


Image result for vitamin c shaklee untuk rambut
Seperti yang saya tulis di atas tadi, Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan kita. Jadi di sini saya sarankan pengambilan Vitamin C Shaklee iaitu Sustained Release Vita-C Plus 500mg.


Image result for vitamin c shaklee
Vita-C bertindak melepaskan Vitamin C secara perlahan-lahan iaitu sebanyak 100mg setiap satu jam. Jadi tiada pembaziran Vitamin C berlaku akibat kemusnahan Vitamin C. Ini kerana Vitamin C tidak mampu bertahan lama dan mudah musnah.

Pengambilan Vita-C sebanyak 2 biji sehari cukup untuk memenuhi keperluan harian Vitamin C tubuh anda. Harga Vita-C ialah RM98.05 untuk 180 biji iaitu tahan selama 3 bulan jika anda ambil 2 biji sehari dan tahan selama 6 bulan jika anda ambil sebanyak 1 biji sehari. Sebulan hanya RM16 sahaja tau. Murah bukan?

Bulan September merupakan bulan promosi Vita-C Shaklee. So cepat-cepat whats app saya, Lia di 018-5776940 untuk mendapatkan Vitamin C anda. Jom sama-sama meniliki rambut yang sihat tanpa berbelanja mahal ke atas syampo ataupun perapi. Tak perlu pergi ke salon juga ye.

Image result for i love shaklee

No comments:

Post a Comment