Petua Kulit Bayi Putih

Petua orang dulu-dulu cakap kalau nak anak kulit putih cerah, kena minum soya setiap hari masa mengandung. Ramai la yang ikut petua ni. Siapa yang tak nak anak putih gebu mulus ye dak?





Minum Soya Kulit Anak Jadi Sensitif?


Lepas tu timbul la pulak isu kalau minum soya nanti kulit anak jadi sensitif, dapat penyakit ekzema dan lain-lain masalah kulit. So ramai la menjadi takut dan fobia dengan berita ni. Sebab memang ada yang terjadi pada bayi mereka sendiri.



Betul ke soya buat kulit bayi jadi sensitif? Ok, meh saya terangkan serba sedikit maklumat mengenai soya yang dikatakan punca kulit anak sensitif ni.




Ini adalah kerana minuman soya yang sering kita minum adalah yang dihasilkan dari kacang soya ang diubahsuai genetiknya. Ia dipanggil Genetically Modified Organism (GMO).




Bagaimana soya GMO ni dihasilkan?


Benih kacang soya dikacuk, disuntik nutrisi buatan dan di dptanam di dalam air yang dipenuhi zat-zat dan khasiat buatan untuk menghasilkan pokok yang mampu mengeluarkan kacang dalam kuantiti yang banyak dan cantik.



Hasilnya, kacang soya yang cantik dalam kuaniti yang sangat banyak. Tetapi khasiat sebenar kacang soya telah berubah, tidak lagi dapat memberikan khasiat yang semulajadi.




Cara Mendapatkan Minuman Soya Non GMO atau Soya Semulajadi


Sebagai alternatifnya, anda boleh mengambil minuman soya yang dikeluarkan oleh Shaklee iaitu Energising Soy Protein atau ESP. 



ESP diperbuat daripada kacang soya yang ditanam secara semulajadi. Jadi tak perlu la anda risau lagi kulit anak jadi sensitif. Kalau betul petua orang dulu-dulu memang putih bersih la kulit anak jika anda minum ESP ni masa preggy.




Harga ESP RM150.00. Boleh tahan lama tau, sehingga 3 bulan. Untuk pembelian secara online menggunakan debit/kredit kad, sila klik gambar dibawah.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9e69af6c3c1ceeff3c2dced65ed63eee


Hubungi Lia untuk pembelian secara tunai/bank transfer di 018-5776940 juga pertanyaan lanjut mengenai ESP dan cara pengambilanny




No comments:

Post a Comment