Susu Badan Cair?

Ibu-ibu muda ramai mengeluh tentang susu badan yang cair. Macam air beras katanya. Pertama kali kita kenal kenal dengan susu badan. Memang susu badan kelihatan sedikit cair berbanding susu tepung. 
Susu badan terbahagi kepada dua komponen iaitu foremilk (susu awal) dan hindmilk (susu akhir).
Foremilk sedikit cair. Manakala hindmilk lebih pekat.

Foremilk berada di hadapan payudara manakala hindmilk berada di belakang payudara. Kedua-dua komponen susu badan ini adalah penting. Bayi memerlukan kedua-dua komponen ini untuk mendapat khasiat dan hidrat secukupnya.

Jika susu ibu terlampau banyak, ibu dinasihatkan memerah dahulu sedikit foremilk supaya bayi tidak kenyang dengan hindmilk sahaja.

Macam mana kalau selepas anda pam sehingga kosong payudara anda dapati susu anda masih cair?

Ini boleh disebabkan mungkin anda kekurangan nutrisi seperti protein dan juga lemak. Pemakanan yang seimbang amatlah penting ketika anda sedang menyusukan anak.

Anda boleh mengambil supplement sebagai bantuan untuk mencukupi zat dan nutrisi susu badan anda. Set Menyusu Shaklee yang terdiri daripada Vitalea, B Complex, Alfalfa serta ESP boleh membantu memekatkan susu badan anda. Anda boleh lihat sendiri perubahan pada kepekatan dan warna susu badan anda.

gambar hiasan - perbezaan kepekatan dan warna selepas ambil set menyusu shaklee
 Bukan sahaja susu menjadi lebih pekat, anda juga dapat membuat stok susu kerana susu boleh melimpah ruah dengan Set Menyusu Shaklee ni. Alfalfa mengandungi agen perangsang pengeluaran susu badan.


Kini tiada lagi masalah bayi meragam kerana tak puas menyusu. Anda juga boleh berehat lebih lama kerana bayi tidak lagi kerap menyusu dan akan menyusu dengan lebih singkat apabila cepat kenyang dengan susu yang pekat lagi bernutrisi.

Vitalea RM88.00
B Complex RM 52.00
Alfalfa RM53.00
ESP RM150.00

Hubungi Lia untuk pembelian Set Menyusu Shaklee juga untuk sebarang konsultansi percuma. 018-5776940


No comments:

Post a Comment