Vitamin buat bayi dalam kandungan jadi besar?

Selalu je kita dengar orang cakap, "jangan makan vitamin, nanti baby besar!" Yang si ibu mengandung ni pun takut-takut la nak makan vitamin. Pastu pegi check up kt hospital tengok-tengok hb rendah. Then kena marah la dengan nurse. Jenuh la balik rumah makan itu ini petua nak tambah darah merah. Tapi vitamin tetap takut nak makan!

Sebenarnya, vitamin tak akan menyebabkan kenaikan berat badan bayi yang melampau. Vitamin adalah makanan tambahan yang membantu mencukupkan mana-mana nutrien atau zat yang kurang. Pengambilan vitamin juga telah ditetapkan berapa dosnya setiap hari. 

Kita memerlukan vitamin dari A sehingga Z, juga mineral. Namun, adakah anda dapat pastikan anda mendapat cukup kesemua vitamin dan mineral yang diperlukan setiap hari melalui pemakanan anda? Adakah anda tahu bahawa sesetengah vitamin atau mineral boleh termusnah bermula dari saat anda membasuh, memotong sehingga memasak?

Oleh itu amatlah penting untuk anda mengambil vitamin setiap hari terutamanya ibu hamil bagi memastikan ibu dan bayi memdapat khasiat yang cukup bagi menampung pembesaran janin di dalam rahim. 

Set Ibu Hamil terdiri daripada :
Vitalea rm88
B Complex rm52
Vitamin C rm92
Ostematrix rm61

Vitamin di atas boleh bertahan sehingga 6 bulan. 

Anda boleh hubungi saya untuk berbincang mengenai vitamin yang anda perlukan mengikut bajet anda. Anda juga mendapatkan konsultansi percuma dari saya bagaimana mengharungi detik-detik berharga sepanjang kehamilan. InsyaAllah pengalaman saya hamil untuk kali ketiga boleh saya kongsi bersama anda.


No comments:

Post a Comment