Cara Merawat Sakit Tulang Pinggung Ketika Hamil



Siapa yang hamil disini angkat tangan! Siapa yang selalu sakit tulang terutama tulang pinggul angkat tangan!

Haa kita serupa.. Saya juga telah disahkan hamil 3 bulan dan kini mula la sakit-sakit di bahagian pinggul. Sakit terutama ketika hendak bangun dari baring. Mula la jalan pun senget-senget macam dah sarat beno rupenye. Padahal baru 3 bulan.

Nak tahu kenapa tulang pinggul boleh sakit ketika hamil?
Ketika hamil, tulang pinggul akan semakin merenggang kerana pembesaran rahim untuk beri ruang pada janin yang semakin membesar. Ketika proses merenggang inilah yang membuatkan ibu hamil terasa sakit, sengal, ngilu dan sebagainya.



Macam mana nak buat ni? Komposisi utama tulang adalah kalsium. So ibu hamil harus tambahkan pengambilan kalsium ketika hamil bagi membantu menguatkan tulang anda. Tambahan pula, bayi di dalam kandungan akan menyerap kalsium sedia ada ibu di dalam tulang. So makin berkuranganlah kalsium tulang ibu. Kalsium yang tidak cukup membuatkan ibu mudah merasa sakit tulang dan tidak boleh bergerak aktif.

Ostematrix Shaklee
Ibu hamil sering alah dengan susu bukan? Sedangkan sumber utama kalsium adalah susu. So ibu boleh ambil Ostematrix Shaklee sebagai sumber utama kalsium.


Makan 4 biji Ostematrix sudah mencukupi keperluan harian kalsium ibu hamil. Anda akan dapat rasakan pengurangan dan sekaligus sakit tulang anda akan sembuh. Tak perlu urut dan sebagainya.



Saya sendiri dapat merasakan perbezaan walaupun baru mengambil Ostematrix dalam masa 1 hari. Makan Ostematrix malam ni, bangun esok pagi sakit tulang pun dah hilang. Siapa yang tak happy kan.



Ostematrix ni juga bantu ibu hamil mendapatkan tidur yang lena. Anda yang hamil mesti sering rasa sukar nak tidur lena kan. Kekurangan tidur menyebabkan anda merasa letih pada keesokan harinya. Jadi pengambilan Ostematrix membantu anda mendapatkan tidur yang lena dan badan yang sihat.

Hubungi Lia di 0185776940 untuk mendapatkan Ostamtrix Shaklee anda. Harga berbaloi sangat dengan keselesaan yang anda perolehi. Jom wassap Lia.

No comments:

Post a Comment