Cara Menghilangkan Jerawat Dan Parutnya Sekali

Image result for pimples


Jerawat musuh nombor satu bagi wanita yang menitikberatkan kecantikan kulit. Jerawat boleh mencacatkan penampilan juga merendahkan tahap keyakinan seseorang. Kalau sebiji jerawat pun boleh merungsingkan, apatah lagi jika berbiji-biji.

Punca utama jerawat ialah faktor kebersihan kulit, pemakanan dan juga hormon.

Image result for cleanser
Kebersihan ni tentulah cara penjagaan kulit yang tidak sempurna. Cuci muka sekurang-kurangnya dua kali sehari. Cuci muka dengan bersih sehingga tiada lagi sisa kotoran atau sisa mekap. Guna pencuci yang sesuai iaitu pencuci berbentuk gel untuk kulit berminyak dan pencuci berbentuk krim untuk kulit kering. Lakukan scrub sekurang-kurangnya seminggu sekali untuk membuang sel kulit mati.

Image result for healthy food and plain water
Seterusnya dari segi pemakanan pula, sesetengah kulit bertindak balas dengan beberapa makanan tertentu. Antara makanan yang sering dikaitkan dengan jerawat ialah kekacang. Jadi jika anda cendurung untuk mendapat jerawat selepas mengambil kekacang, kurangkan atau elakkan makan kekacang dalam menu harian anda. Kurangkan juga makanan berlemak dan berminyak. Dan minum air masak secukupnya.

Image result for stress
Faktor hormon pula dapat dilihat ketika anda sedang menghampiri waktu haid. Ada juga yang mendapat jerawat ketika hamil. Dan stress juga boleh menyumbang kepada pertumbuhan jerawat.


Macam mana cara nak atasi atau merawat masalah jerawat ni?

Pertama sekali, lakukan pembersihan seperti diatas, jaga pemakanan dan elakkan stress.


Seterusnya ambil Set Jerawat Shaklee yang merawat jerawat dari dalam. Set Jerawat Shaklee terdiri daripada Alfalfa Complex, Sustain Release Vita-C, Vitamin E Complex, ESP Shaklee dan juga B Complex Shaklee


Alfalfa bertindak sebagai agen detox yang membuang segala toksid punca jerawat.



Vitamin C Shaklee bertindak sebagai agen anti oksidan dan membentuk kolagen kulit dalam memghasilkan kulit yang lebih muda. Vitamin C Shaklee menguatkan sel kulit supaya tidak mudah rosak akibat dari pencemaran luar.



ESP Shaklee membina sel kulit yang baru untuk membentuk semula sel kulit yang rosak akibat jerawat. ESP memudarkan parut jerawat dan mencerah dan melembapkan kulit.


Image result for vitamin e shaklee
Vitamin E Shaklee mengecutkan jerawat. Ini boleh dilihat seawal 3 hari iaitu jerawat semakin mengecut. Vitamin E Shaklee juga menghalang timbulnya garis halus.


Image result for b complex shaklee
Vitamin B Complex Shaklee dikenali sebagai vitamin cantik. Pengambilan B Complex yang konsisten akan membuatkan wajag tampak glowing dan sihat dari dalam. B Complex bertindak sebagai anti stress di mana stress merupakan punca jerawat. Oleh itu B Complex membantu tubuh bebas stress.

Sila hubungi saya melalui call atau wassap di 018-5776940 untuk mendapatkan konsultansi untuk mengatasi masalah jerawat anda. Anda akan diajar cara pengambilan supplement bebas jerawat dan tips-tips kecantikan lain. Anda juga boleh berbincang dalam pemilihan supplemnt yang sesuai dengan masalah kulit anda mengikut bajet anda sendiri.

Nak lagi murah? Jom join menjadi ahli Shaklee yang sememamngnya anda akan mendapat diskuan dan lain-lain bonus dan benefit.


No comments:

Post a Comment