Benarkah Alfalfa Buat Ibu Dalam Pantang Sembelit

Selalu sangat saya jumpa keluhan ibu dalam pantang yang mengadu sembelit akibat mengambil Alfalfa. Sedangkan dikatakan antara salah satu khasiat Alfalfa ni adalah untuk merawat sembelit.

Macam mana tu? Ni yang konpius ni kan. So meh sini saya terangkan sikit dengan bahasa yang mudah. Sebab saya bukan doktor so saya cakap dalam bahasa manusia biasa la ye.


Alfalfa sangat kaya dengan serat. Dan serat boleh mengatasi sembelit. Sebab, serat akan menyerap lebih banyak air ke dalam usus besar. Penyerapan air ke dalam usus besar akan membantu kelancaran bahan buangan dalam usus.

Macam mana boleh jadi sembelit? Sembelit terjadi bila air dalam badan tak cukup untuk diserap ke dalam usus. Iaitu anda tak mengambil air kosong sekurang-kurangnya 2 liter sehari.


Jadi disini wajib lah anda mengambil air kosong sekurang-kurangnya 2liter sehari untuk membantu serat di dalam Alfalfa mencuci usus anda. Kalau nak bersihkan usus seminggu sekali boleh ambil Herbalax Shaklee. Confirm pergi ke tandas. Hihi.

Jika anda berminat untuk mendapatkan supplement Alfalfa sila hubungi saya di 018-5776940
Harga Alfalfa ialah rm56.98 (330 tablet) dan rm103.30 (700 tablet).

No comments:

Post a Comment