Dah minum ESP tapi susu masih kurang. Kenapa ye?

Saya menyusukan ketiga-tiga anak saya. Macam-macam milk booster yang saya cuba untuk memriahkan susu badan saya. Tambahan saya seorang bekerja, so kena pam di office. Berbeza dengan penyusuan secara terus atau direct feeding, pam ni memerlukan usaha yang lebih untuk mendapat hasil yang banyak dan untuk mencapai LDR atau pun Let Down Reflex.

Antara cara untuk mencapai LDR ialah :

  • Melihat gambar bayi
  • Tenang
  • Mendengar muzik
  • Membaca perkara yang menggembirakan
  • Menonton video kelakar
  • Membayangkan bayi anda sedang menyusu
  • Milk booster
Konsentrasi atau emosi yang terganggu boleh nenyukarkan ibu mendapat susu melalui pam. Mula la hati ibu ni gekisah bila susu tak nak keluar. Bermula lah aktiviti si ibu mencari milk booster.

Milk booster yang paling femes dalam shaklee ialah ESP. Tapi, kenapa ada yang dah consume ESP tapi susu mereka masih kurang?

Ni saya nak bagi tips sikit. Minum ESP tu dah betul dah. Cuma anda kena pastikan anda cukup mengambil air kosong iaitu dari 2-3 liter sehari. Susu ibu terdiri darilada air, protein dan juga lemak. Kalau badan anda tak cukup air, macam mana susu badan nak keluar. Betul tak?

Okey so start sekarang ni pastikan anda mengambil air 2-3 liter sehari. ESP boleh ambil maksimum 3 sudi besar sehari. Maka susu badan yang anda hasilkan nanti akan cukup protein untuk tumbesaran bayi anda.

Anda nak beli ESP untuk memekatkan susu badan anda? Atau nak tau lagi tips penyusuan susu ibu? Boleh hubungi saya di 018-5776940

No comments:

Post a Comment