Cara Kuatkan Imun Anak Yang Kerap Sakit

Kebanyakkan ibu bapa sekarang dah pandai pilih antara ubat atau vitamin mana yang lebih bagus. Ramai parents sekarang ni kalau boleh nak elakkan anak dari makan ubat klinik/hospital. Ubat hanya merawat, bukan mencegah.

Sama juga macam saya. Kalau anak sakit, seboleh-bolehnya saya taknak anak saya makan ubat klinik. Kalau terpaksa pergi klinik pun, saya hanya nak dengar pendapat doktor berkenaan sakit anak saya. Then di rumah daya akan cuba dlu natural remedy atau rawatan semulajadi untuk mengubati anak saya. Dan Alhamdulillah anak saya sembuh tanpa bergantung pada ubat.

Tapi seboleh-bolehnya elakkan anak dari kerap sakit. So nak buat mcm mana untuk pastikan anak anda jauh dari sakit?
  • perkara paling penting adalah kebersihan. Pastikan kebersihan terjaga. Tangan anak sentiasa cuci bersih, perkakasan makanan bersih, rumah bebas habuk. Semua kena bersih. Kena kerap sapu lantai. Bilik air kne basuh selalu. Kena ajar anak sabun tangan sebelum makan.
  • Ajar anak minum air kosong. Dengan cuaca tak menentu ni pastikan anak minum air kosong. Bila badan cukup air, anak tak mudah dapat demam, batuk dan lain-lain penyakit.
  • Pastikan anak cukup nutrisi dengan mengambil makanan seimbang. Nasi, sayur dan lauk. Pelbagai jenis sayur kerana setiap sayur mempunyai vitamin yang berbeza.
  • Beri supplement atau vitamin untuk mencukupkan keperluan nutrisi anak. Zaman sekarang dengan ibu bapa yang sibuk, susah nak pastikan anak-anak dapat nutrisi yang lengkap. So saya akan bagi anak saya Vitalea Shaklee dan juga Mealshake Shaklee supaya saya yakin anak saya mendapat cukup keperluan vitamin dan mineral mereka.
  • Sentiasalah berdoa supaya Allah memelihara kesihatan keluarga yang kita sayangi. 
Mealshake rm120.58. Tahan berbulan-bulan. Saya bagi untuk dua orang anak saya setakat ni tahan lebih dari 2 bulan. Sekarang masih ada lagi sikit dalam tong

Vitalea for kids ni harga RM117.66 ade 60 tablet. Rasa manis semulajadi. So tak rosakkan gigi anak. Dari beli gula-gula tu baik bagi anak makan Vitalea ni. Boleh kunyah atau hisap

Anda nak beri dua supplement di atas untuk anak anda? Supaya sihat dan jauh dari penyakit? Hubungi saya di nombor 018-5776940
 
Penghantaran ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment