Khasiat Ostematrix Shaklee Untuk Ibu Dalam Pantang

Ostematrix termasuk dalam satu salah supplement lepas bersalin. Di sini saya nak terangkan apa kebaikan juga fungsi-fungsi Ostematrix yang boleh membantu ibu semasa dalam pantang.



1. Mengelakkan Sembelit
Semua ibu lepas bersalin mesti risau kalau terkena sembelit. Sembelit yang kronik boleh membuatkan luka jahitan leoas bersalin tertetas. Jika luka jahitan tertetas ibu perlu perku ke hospital untuk dijahit semula luka tersebut. Ngeri bukan? 

Di dalam Ostematrix terdapat Magnesium yang berfungsi melembutkan najis sekaligus menhgindari daripada maslah sembelit.

2. Insomnia atau Sukar Tidur
Ibu lepas bersalin juga terdedah kepada masalah sukar tidur. Apatah lagi jika bayi meragam di waktu malam sehingga membuatkan waktu tidur ibu yang tidak teratur yang menyebabkan hikang rasa nengantuk walaupun badan ibu sebenarnya sangat letih dan perlukan rehat.

Di dalam Ostematrix terdapat kalsium yang menghasilkan hormon melatonin yang membantu kita untuk rasa mengantuk dan seterusnya tertidur. 

Kekurangan Magnesium juga menyebabkan kita sukar untuk tidur. Justeru amat baik sekali ibu mengambil Ostematrix yang mengandungi Kalsium dan Magnesium untuk masalah insomnia.

3. Sakit Pinggang
Ibu lepas bersalin terdedah dengan sakit pinggang juga sakit sendi yang lain. Ini adalah kerana kekurangan kalsium semasa hamil juga faktor menyusukan anak. Ibu yang bersalin secara ceaser pula ada masalah tidak boleh berurut. 

Oleh itu amat baik sekali jika ibu mengambil Ostematrix yang kaya dengan kalsium. Ostematrix terbukti mampu melegakan sakit pinggang serta sakit sendi lain.

4. Sakit Kepala
Ibu lepas bersalin juga sering terdedah kepada sakit kepala. Sakit kepala terjadi kerana pembuluh darah yang sempit seterusnya menghalang oksigen ubtuk sampai ke kepala. Magnesium di dalam Ostematrix berfungsi melegakan salur darah yang sempit tersebut.

Ostematrix berharga RM61 (120 biji).  Bentuk kaplet Ostematrix memudahkan ibu untuk menelan pil ini.

Bagaimana untuk mendapatkan Ostematrix?
Anda boleh hubungi saya melalui panggilan atau sms juga ke nombor saya di 018-5776940.

Anda juga boleh mendapat diskaun sehingga 35% bagi semua barangan Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli. Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut.

No comments:

Post a Comment