4 Tips Elak Gemuk Di Hari Raya

Seronoknya pegi open house sampai tak sedar baju kurung tu dah sendat. Raya ada lagi sebulan ni. Banyak lagi open house yang menanti. Jangan sampai hujung Syawal nanti kita terpaksa tambah saiz baju udah la ye.

Di bawah ada 4 tips untuk elak gemuk di Hari Raya.

Tips No 1

Satu Rumah Satu Menu. Macam mana Satu Rumah Satu Menu tu? Kalau dalam sehari tu kita ada list 3 biji rumah untuk pergi beraya atau open house, pastikan anda makan satu juadah berat untuk satu rumah. Kebanyakkan menu makanan hari raya mesti lebih kurang sama kan? Contoh makanan berat seperti lemang, ketupat, lontong, nasi, bihun, laksa dan lain-lain.

Kalau tuan rumah ade buat menu lontong, ketupat/lemang dan nasi, pastikan anda makan satu jenis makanan sahaja. Untuk rumah seterusnya anda makan makanan lain pula. So takde lah terover makan.

Tips No 2

Gantikan minuman manis dengan air kosong. So pastikan anda bawa bekal air kosong or air mineral ketika beraya. Nanti nak makan biskut raya yang manis tu lagi kan.

Untuk pengetahuan anda, gula juga merupakan salah satu penyumbang kepada kegemukan. Dan juga diabetes la ye. Jadi kalau anda dapat elak gula juga sudah membantu anda untuk mengawal berat badan.

Tips No 3

Tips yang ni macam kelakar sikit. Tapi memang berkesan. Pakai baju atau kain yang agak sendat. Kalau pakai baju kurung tu, dekat pinggang bahagian kain tu pin bagi ketat sikit. Kalau anda ada korset, pakai korset sebelum pergi beraya. Untuk apa? Supaya anda cepat sedar diri kalau terlebih makan. Hewhew..

Tips No 4.

Ambil Lecithin dua kali sehari. Konsisten ambil Lecithin waktu tengahari dan juga waktu malam. Lecithin ni tolong pecahkan balik lemak-lemak dalam badan supaya senang keluar ketika g toilet. Kemudian tambah dengan Alfalfa yang tolong serap lemak ibarat span. Badan sihat dan menten kurus.

>>>SET KURUS SHAKLEE BASIC<<<

Jom pergi open house. Jangan lupa bawa air kosong ye!

Untuk pembelian Set Kurus Shaklee atau sebarang supplement Shaklee, sila hubungi saya Norlia Omar di wassap 018-5776940. COD Ipoh.


No comments:

Post a Comment