2 Vitamin Yang Perlu Diambil Selepas Melahirkan

Proses kelahiran merupakan satu proses yang besar yang memerlukan tenaga yang sangat besar bagi seseorang wanita. Kaum lelaki pn tak akan tahan dengan sakit bersalin ni. Hanya kaum wanita sahaja yang diberi keistimewaan kekuatan dalam menanggung sakit bersalin.


Lepas bersalin, badan memang akan terasa penat sangat. Setelah kesemua kudrat dan tenaga dikeluarkan ketika proses meneran bayi.

Lepas melahirkan anak, saya merasa sangat mengantuk dan letih. Ketika mahu bangun untuk membuang air kecil pula, kepala saya rasa seakan pening. Terima kasih kepada suami tercinta kerana sentiasa ada di sisi ketika dan selepas saya melahirkan ketiga-tiga bayi kami. Suami yang akan pimpin tangan saya kerana risau saya rebah.

Bagi yang suami tidak dapat menemani anda ketika di hospital, pastikan anda meminta pertolongan dari jururawat jika hendak ke bilik air. Jangan bangun sendirian jika anda merasa pening. Ini adalah akibat kehilangan darah yang banyak ketika bersalin, badan yang keletihan dan juga perubahan sistem badan yang mendadak.

Di sini saya menasihatkan anda mengambil multivitamin Vitalea. Vitalea melengkapkan nutrisi dan zat di dalam badan anda. Apatah lagi selepas bersalin kita perlu berpantang ketika makan. Vitalea akan membantu anda  kembali cergas dan mengelakkan rasa pening dan pitam.


Untuk pemulihan luka yang cepat, anda boleh mengambil Zinc Complex. Zinc juga boleh diambil sejurus selepas melahirkan. Sangat bagus bagi mereka yang tidak tahan dengan bau hanyir pati ikan haruan atau alergik dengan pati gamat. Zinc tidak akan memberi kesan sampingan buat anda.

Bagaimana untuk mendapatkan 2 vitamin di atas?

Anda boleh hubungi saya (call/sms/wassap) di nombor 018-5776940. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia melalui Poslaju.

Sila hubungi saya, 012-2827736 untuk sebarang pertanyaan juga pembelian.

No comments:

Post a Comment