5 Cara Menghilangkan Jeragat Dengan Mudah

Jeragat ialah beberapa tompokan yang ada di atas permukaan kulit. Ianya bersifat rata dan tidak timbul seperti jerawat.


Jeragat boleh terjadi kepada sesiapa sahaja atas beberapa faktor seperti penjagaan kulit wajah yang tidak bersih, kurang melakukan skrub wajah, sering terdedah kepada cahaya matahari dan juga faktor genetik.

Jeragat yang baru timbul mudah untuk dihilangkan dengan cara penjagaan kulit wajah serta pengambilan supplement yang bersesuaian. Namun, jeragat yang sudah lama berada di atas permukaan kulit mungkin tidak dapat dihilangkan sepenuhnya sebaliknya hanya boleh dikurangkan kepekatan warnanya sahaja.

Oleh itu jangan biarkan jeragat dah penuh di muka baru nak ambil rawatan.

Jom kita lihat 5 cara menghilangkan jeragat di kulit wajah dengan cepat dan mudah.

1. Cuci wajah menggunakan pembersih muka sekurang-kurangnya dua kali sehari (pagi & malam)

2. Lakukan skrub wajah sekurang-kurangnya seminggu sekali

3. Mengambil Vitamin E.
Vitamin E bertindak sebagai agen untuk menyembuhkan kulit dari jeragat. Vitamin E memang terkenal sebagai vitamin untuk kulit. Pengambilan vitamin e mampu menghilangkan jeragat di muka dan badan.

4. Tingkatkan kolagen kulit
Kolagen penting untuk keseluruhan kecantikan kulit. Bukan sahaja untuk memutih atau menegangkan kulit muka. Oleh itu, ambil Vitamin C dengan konsisten kerana vitamin C akan membina kolagensecara semulajadi.

5. Elakkan pancaran matahari
Pastikan akan memakai pelindung uv ketika melakukan aktiviti luar. Kebanyakan krim muka atau mekap kini dilengkapi dengan pelindung uv. Juga pastikan anda memakai topi atau payung ketika berada di bawah sinaran matahari yang terik.

Dapatkan Cara Menghilangkan Jerawat Di Sini

Jadi disini, anda boleh mengamalkan pengambilan Vitamin E dan Vitamin C Shaklee yang terbukti selamat dan semulajadi.


Sebenarnya ada beberapa vitamin dan supplement Shaklee yang boleh mengatasi masalah jeragat. Anda boleh memilih vitamin yang sesuai dengan keadaan jeragat serta kulit anda.

Wassap saya di 018-5776940 segera untuk mendapatkan bantuan bagi penyelesaian masalah jeragat anda.

No comments:

Post a Comment