Kenapa Cepat Lapar Walaupun Baru Lepas Makan

Pernahkan anda rasa cepat sangat lapar walaupun baru je lepas makan? Baru lepas sarapan pukul 8 pagi, pukul 11 dah lapar macam tak tahan nak tunggu waktu lunch. Lapar tu bukan lapar sikit, tapi sampai menggigil.

Haa meh sini saya nak kongsi pengalaman saya yang cepat sangat lapar baru-baru ni. Bila saya lapar, saya akan makan. So macam asik makan dan makan sampai berat badan naik 2 kilo setengah.

Perut dah semakin membuncit. Hubby pn dh bising. Tak boleh jadi ni. So saya pun start gugel dan buat beberapa kajian. So jawapan soalan 'kenapa cepat lapar walaupun baru lepas makan' adalah seperti di bawah :


  1. Kurang minum air kosong
  2. Terlebih minum minuman bergula seperti teh atau minuman berwarna.
  3. Makan makanan berkalori kosong atau tidak mempunyai zat seperti makanan kerepek dan fries
  4. Tidak cukup tidur
  5. Kurang makanan yang berprotin dan lemak.
Jadi di sini dapat di simpulkan ialah kita harus mengambil makanan yang seimbang karbohidrat, protin dan lemak. Dan harus mengambil air kosong secukupnya iaitu sekurang-kurangnya 2 liter sehari bergantung pada berat badan.

Lepas dh dapat info di atas, saya mula menjaga pemakanan saya terutama dalam pengambilan air kosong. Dan Alhamdulillah, saya dah kurang rasa lapar. Tambahan pula saya mengambil ESP pada waktu pagi dan malam.


ESP yang memang kaya dengan protin mempunyai fungsi yang melepaskan tenaga secara perlahan-lahan. Jika saya tak sempat mengambil sarapan lengkap, saya akan minum segelas ESP. Saya akan berasa kenyang sehingga tengahari. Tak ada lagi masalah lapar sampai menggigil.

ESP ni banyak lagi khasiatnya tau. 


Untuk mengurangkan perut buncit, saya mengambil Lecithin dan Alfalfa yang bertindak untuk memecah dan menyingkirkan lemak di perut.

So sekarang saya dah dapat berat asal saya dan perut pun makin kempis. Alhamdulillah.

Sila hubungi saya melalui call, sms atau wassap di nombor 018-5776940 bagi mendapatkan ESP, alfalufa tau lecithin. Cara makan dan tips kurus akan diberi kepada anda.

Atau anda boleh klik pautan di bawah.

No comments:

Post a Comment