Cara Kempiskan Perut Buncit Dan Menggeleber Lepas Bersalin

Mesti ramai ibu luar sana yang menghadapi masalah ni kan? Kadang-kadang tu baru beranak sorang dua perut dah menggeleber macam beranak enam. Nak pakai baju kebaya pun dh dh muat dah. Pakai korset pn masih nampak perut tu ke depan.

Masa pantang memang waktu yang paling penting untuk mendapatkan bentuk badan yang ramping kembali. Kalau masa pantang kita jaga badan beul-betul, silap haribulan ibu yang sebelum ni berbadan gempal boleh jadi langsing tau! Haa jangan terkejut.. Nanti bila-bila free Lia ajarkan cara pantang yang betul supaya perut boleh kempis kaw punya! So, rajin-rajin la jenguk blog Lia ni ye.


Di bawah ni ada beberapa cara yang Lia rasakan berkesan untuk mengempiskan perut yang buncit dan menggeleber.

  1. kurangkan makanan berminyak
  2. kurangkan makanan berkuah atau sup. Pengambilan makanan yang berkuah atau sup membuatkan perut buncit walaupun mengambil makanan berat dalam kuantiti yang kecil
  3. elakkan pengambilan air batu
  4. makan dengan kerap dan dalam kuantiti yang kecil
  5. amalkan pengambilan air limau nipis / teh halia / air lemon pada setiap hari
  6. kurangkan pengambilan roti. yis di dalam roti juga membuatkan perut buncit
  7. lakukan senaman abdomen (sit up)
Selain cara di atas, shaklee juga dapat membantu mengatasi perut yang buncit dan menggeleber dengan Set Kurus Shaklee. 


  1. HERBALAX




Membantu proses detoksifikasi, membantu masalah tidak hadam serta membuang angin dari dalam perut juga rahim. Amalkan seminggu 2-3 kali sebelum tido supaya poes pembuangan lancar keesokkan pagi.

    2.  LECITHIN




Diperbuat daripada soya yang bagus untuk tubuh serta otak. Lecithin akan mengemulsikan lemak iaitu mencairkan lemak di dalam tubuh. Lemak yang telah dipecahkan ke titisan kecil lebih mudah disingkir dari tubuh.


   3.  ALFALFA COMPLEX




Bahan serat (fiber) bertindak sebagai penyingkir lemak yang telah dipecahkan oleh Lecithin. Ambil air dengan lebih banyak bagi memastikan lemak yang telah diserap oleh Alfalfa mudah disingkirkan. Alfalfa juga bagus untuk kembung perut.

   4. CINCH SHAKE MIX





Minuman protein soya yang memberi rasa kenyang. Pengambilan Cinch juga oleh menggantikan khasiat makanan utama. Justeru, ibu yang berdiet dengan Cinch tidak perlu risau akan kekurangan nutrisi. Cinch juga mengandungi Leucine untuk membantu mengekalkan otot semasa proses pembakaran lemak berlaku. Amat penting untuk mengelakkan perut menggeleber!



Berapa harga Set Kurus Shaklee?
Herbalax RM52.00
Lecithin RM52.00
Alfalfa Complex RM53.00
Cinch Shake Mix RM173.00

Jumlah Besar : RM330.00 
Nak diskaun? Daftar sebagai ahli shaklee untuk harga superb. 

Hubungi Lia untuk dapatkan Set Kurus Shaklee.

Call/sms/whatsapp : 018-5776940



No comments:

Post a Comment