Panduan Khas Shaklee Untuk Ibu Mengandung

Assalamualikum...



Tahniah kerana anda bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi. Anak adalah anugerah serta harta yang tidak ternilai kurniaan Yang Maha Esa. Inilah satu satu keajaiban bagi seorang wanita, saat mengandungkan zuriat di dalam rahimnya selama 9 bulan 10 hari. 

Tidak semua dapat merasai pengalaman mengandung ini. Bagi yang belum berjaya, banyakkan berdoa pada Yang Kuasa. Anda juga boleh mengamalkan tips serta petua mudah mengandung.

Hari ini Lia ingin menerangkan tentang vitamin shaklee yang harus dan boleh diambil oleh ibu mengandung.

1. Apakah produk Shaklee yang BOLEH diamalkan oleh ibu mengandung?

Vitamin Asas yang harus diambil Vita-Lea Iron Formula, B-Complex, Vitamin-C & OsteMatrix. 

Manakala vitamin yang boleh diambil untuk menambah keperluan vitamin harian anda adalah ESP, Meal Shake, OmegaGuard & Performance Drink.

•Vita-Lea Shaklee (1 biji sehari):
Vitalea shaklee adalah multivitamin pertama yang dicipta di dunia. Vitalea dilengkapkan dengan Zat Besi (Iron). Sangat sesuai bagi ibu-ibu mengandung terutama yang mengalam mengalami Hb yang rendah.

•B-Complex Shaklee (1 biji sehari):
B Complex shaklee lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B termasuk Asid Folik. Ibu mengandung perlukan minima 400mcg Asid Folik untuk persediaan mengandung, terutama sepanjang trimester pertama &
sepanjang mengandung. 

400mcg Folic Acid ini boleh diperolehi melalui 1 biji Shaklee B-Complex + 1 biji Vita-Lea. Sila check label botol vitamin anda.

• Sustained Relese Vita-C 500mg Shaklee (1 biji sehari):
Vita-C shaklee sangat bagus untuk menguatkan antibodi ibu, mengurangkan masalah gusi berdarah, sumber kolagen agar kulit perut dapat menegang dengan cantik (kurangkan kesan stretch mark).

•OsteMatrix Shaklee (1-4 biji sehari):
Ostematrix adalah sumber kalsium-magnesium, vitamin D dan lain2.
Kandungan Vitamin D didalam Ostematrix ini adalah bertujuan membantu penyerapan kalsium terus ke dalam tulang. Pil kalsium tanpa Vitamin D tidak dapat menjamin penyerapan kalsium sepenuhnya. Ostematrix yang bergabung dengan Vitamin D dapat menjamin penyerapan kalsium secara 100% ke dalam sistem tubuh.

Sebiji ostematrix shaklee  bersamaan segelas susu tinggi kalsium atau 80 biji badam.

•ESP (1 sudu besar sehari):
Esp merupakan sumber protein, non-GMO soy, serta sumber kalsium. Bagi ibu mengandung yang alah terhadap makanan, disarankan mengambil esp setiap hari bagi mengganti nutrisi yang kurang. Esp shaklee juga membantu penghasilan susu badan supaya selepas proses kelahiran ibu tiada masalah tiada susu. 

Esp sangat bagus dalam penjagaan kulit ibu mengandung supaya kulit ibu mengandung tidak kusam serta menganjalkan kulit.

•Meal Shake (1 sudu besar sehari):
Multivitamin lengkap di dalam bentuk serbuk, yang mengandungi
protein dan fiber. Sesuai di amalkan terutama peringkat awal kehamilan di mana ibu morning sickness, tak lalu makan, kerap
muntah dll.

•OmegaGuard (1 biji sehari):
Shaklee fish oil, sumber DHA & EPA untuk brain development baby & bantu kurangkan kolesterol buat si ibu. Sebaiknya di amalkan
waktu trimester 2 & 3.

*Note on OmegaGuard: Ada argument mengenai kandungan EPA yang tinggi tidak sesuai untuk preggie moms. Recommended tidak lebih 3g sehari. 

Sebab itu kita ambil sebiji sehari sahaja - moderate!

Kandungan EPA yg tinggi dikhuatiri beri kesan pada perkembangan motor anak. Kelebihan Omega Shaklee ialah ia diperbuat drpd
ikan, bukannya hati ikan. Dan, ia ditapis 2x (or more? tak ingat), jadi benda2 bahaya dah ditapis keluar. Bagi fish oil yg dibuat dari
cod liver oil (hati ikan), boleh jadi toksik jika berlebihan.

•Performance Drink (PD)-ikut keperluan:
Badan terhidrat sentiasa terutama ketika cuaca panas terik, menghidap selesema/ demam, beri tenaga berpanjangan terutama
jika ibu hamil & berpuasa. Better minum PD ini untuk memastikan paras gula di dalam darah stabil/ normal. 

Ingat, wajib simpan di dalam peti sejuk untuk tahan lama. Tak perlu setiap hari,
minum jika perlu sahaja.
 
Berapakah harga set mengandung shaklee ini. Berikut adalah senarai harga vitamin shaklee :

Vitalea rm88 - tahan 4bln
B complex rm52 - tahan 4 bulan
Vita-C 500mg rm92 - tahan 6 bulan
Ostematrix rm61 - tahan 1-4 bulan
Esp rm150 - tahan 2-3 bulan
Mealshake rm113
Omega Guard rm136 - tahan 3 bulan
Performance Drink rm82






Vitamin shaklee memang agak mahal tetapi sebenarnya jauh lebih murah jika kita lihat tempoh penggunaannya. Sebotol vitamin contohnya seperti Vita-C tahan selama 6 bulan, bermakna sebulsn hanya berharga rm15 sahaja.


Anda boleh membeli dengan harga lebih murah. Ingin tahu bagaimana??

  • Anda boleh mendaftar sebagai ahli shaklee. Selain dari dapat membeli dengan harga ahli, anda akan mendapat lebih banyak kebaikkan lain terutamanya jika anda mendaftar di bawah kumpulan ekslusif kami. 
  • Anda akan mendapat konsultansi berterusan tentang kebaikan vitamin, cara makan vitamin serta cara menambah pendapatan melalui shaklee dari kumpulan ekslusif kami. 

Hubungi saya tanpa segan silu. Call, sms atau whats app lia di 018-5776940

Pengedar sah shaklee kawasan ipoh.


No comments:

Post a Comment