Harga Set Bersalin Shaklee. Ketahui Cara Makan Set Bersalin Shaklee



Assalamualaikum..

Mommies semua mesti tengah survey set pantang / set bersalin mana yang terbaik kan? Set bersalin yang terbaik tu mestilah yang boleh memberi kesan menyembuhkan, menyihatkan serta mampu dimiliki.

Saya nak kongsikan pada mommies semua cara makan set bersalin shaklee yang sangat mudah, praktikal dan menjimatkan masa. 

  • Memang terbukti set bersalin shaklee mampu menyembuhkan luka bersalin (walaupun mommies tak makan pati haruan atau pati gamat)
  • Badan akan bertenaga bila anda consume set bersalin shaklee. Tidak lesu. Walaupun berjaga malam menyusukan anak (atau anak meragam malam!)
  • Kulit glowing tidak kusam atau pucat. Orang dalam pantang kebanyakkannya kulitnya kusam dan pucat sebab keletihan, kekurangan darah dan juga tidak cukup tidur. Set bersalin shaklee membantu anda menghindari masalah kulit kusam selepas bersalin

Macam mana? Minat nak tahu tak tentang set bersalin / berpantang shaklee ni. Jom teruskan baca.

Masa berpantang memang mencabar, jadi set bersalin yang anda pilih akan menentukan samada badan anda cergas dan sihat atau lesu kepenatan. 

Bagi mommies yang sedang menunggu masa untuk bersalin tu elok sangat membaca entry saya kali ni. Supaya tak tersalah memilih set bersalin nanti.

Bukan senang nak berjaga malam, dalam keadaan badan yang sakit  (kalau yang operation tu lagi la mencabar ye) dan menyusukan anak yang kerap dalam dua hingga ke tiga jam sekali.

Kenapa anda mesti pilih Set Bersalin Shaklee? 


Semua supplement set bersalin shaklee mudah di ambil dan kesannya serta merta kerana ianya bersifat mudah larut. Set bersalin shaklee bebas bahan kimia dan 100% semulajadi. Set bersalin shaklee boleh terus diambil sejurus selepas bersalin dan tidak akan memberi kesan sampingan kepada ibu mahupun bayi yang disusukan

Kalau ambil jamu susu badan anda akan menjadi panas kepada bayi dan bayi mudah terkena cirit birit dan jamu jyga tidak disarankan kepada ibu yang bayinya menghidap demam kuning. 

Set bersalin shaklee tak macam tu. Tak ada pantang larang dalam pengambilan set bersalin shaklee ni. InsyaAllah tidak akan ada kesan yang negatif jika anda mengambil set bersalin shaklee ini, ditambah pula dengan konsultansi yang berterusan dari kumpulan bimbingan kami.

Sebarang pertanyaan boleh call/sms/whats app je lia di 012-2827736 atau 018-5776940


TIPS & PETUA TERBAIK MENGGUNAKAN SET BERSALIN SHAKLEE. 

Makan dari awal mengandung sampai bersalin. Lepas pantang pun makan produk sama. Tak perlu tukar pun. Habis pantang, boleh ambil terus jadi set keluarga sihat iaitu Vitalea, B Complex dan Vitamin C. Produk yang sama ni. Nak banyakkan susu pun makan produk sama.

Multipurpose tu. Cara makan set bersalin shaklee pun tak banyak beza dengan waktu biasa iaitu boleh dimakan pada bila-bila masa tidak kira pagi atau malam. 

Praktikal, mudah dan simple. Telan pil je, tak perlu reneh akar kayu dan minum pati haruan atau gamat. Bukan semua orang lalu nak telan pati haruan atau gamat ni. Loya sampai muntah keluar balik pun ade tau!

Cara Makan Set Berpantang Shaklee

Cara malan set bersalin shaklee ni hanya panduan bagi anda. Tapi jika terlepas waktu, anda bileh ambil pada bila-bula masa yang lain. Tak akan ada masalah. Apa-apa pun anda boleh bertanya saya jika musykil.

1.Pagi
  • Bangun tidur, masa perut kosong makan Zinc Complex untuk penyerapan maksimum. Elakkan makan Zinc Complex bersama makanan dan minuman bersusu. 
  • Kemudian sebelum sarapan minum ESP 1-2 sudu besar dicampurkan bersama minuman kegemaran anda seperti susu segar, milo, horlicks atau jus buah-buahan. Jangan gunakan air panas, bergas/berkarbonat dan berkafein (seperti kopi dan teh). Memang kenyang dan mommies boleh makan sarapan selepas tu (sarapan orang berpantang ye).
  • Habis sarapan tunggu makanan hadam dalam 1jam, ambil vitamin b complex 1 biji. Jika badan anda berasa sangat letih baru ambil 2 biji b complex. Untuk mendapatkan kesan yang lebih cepat, patahkan pil b complex dan makan. 
Jangan lupa minum air 2-3 liter sehari ya. (Ikut berat badan. Kalo badan tak terlalu besar minum 2 liter dh cukup. Kalo badan besar mesti 3 liter ke atas ye).

2. Tengahari (Lunch)
  • Tengahari selepas makan lunch, makan 1 biji Vita-C 500mg.
  • Vitalea 1 biji juga (Perhatian: Vitalea jangan diambil bersama produk tenusu)

3. Malam (Dinner)
  • Ambil Ostematrix 1-4 biji untuk keperluan harian kalsium. Pengeluaran susu badan akan ambil kalsium dari tulang dan gigi. Mommies kena makan ostematrix ni tau. Kalau tak gigi akan rosak dan tulang akan sakit.Boleh kena osteoprosis (sakit tulang reput). Ostematrix ni sangat bagus untuk atasi masalah sembelit. Memang best sangat. Dari masa hamil ke berpantang memang patut makan ya. Senang je ke tandas.

Kenapa kita sembelit masa hamil dan selepas bersalin ya? 
>> Hormon progesteron akan buatkan usus kita beroperasi lebih cekap. Air dan zat semua diserap dalam usus untuk bekalan ibu dan anak dan penghasilan susu badan.





>>So, jika mommies ade mengambil susu berkalsium tinggi sehari dalam 2 gelas, boleh ambil Ostematrix 1-2 biji. Kalo tak ada minum susu, atau mommies nk tambahkan pegeluaran susu badan serta untuk melawaskan, ambil 3-4 biji Ostematrix ye.

 Ikut je cara makan ni, insyaallah badan anda akan cergas bertenaga. Luka jahitan semasa bersalin pun cepat sembuh luar dalam kerana zink diserap dengan maksimum



Berapa Harga Set Bersalin ni?


Harga Set Bersalin Asas 
Vitalea + B Complex + Vita C + Zinc = RM265




Untuk tambahan :


ESP Shaklee --- rm150





Ostematrix --- rm61



Set ni boleh tahan antara 4-6 bulan (bergantung pada penggunaan)

Mommies rasa harga di atas mahal? Mommies ada cara untuk dapatkan diskaun besar dari saya.

1.  Mendaftar sebagai ahli shaklee seumur hidup dengan yuran seumur hidup rm75 shj. 
>> Mommies akn dpt beg bimbit dengan starter kit. 

Selepas mendaftar, mommies layak membeli set bersalin dengan harga ahli dengan diskaun sehingga 33%. Untuk mendaftar, call/sms lia, lia akan bantu mommies daftar. Tidak perlu beratur panjang di branch shaklee.

Perlukan nasihat dan pandangan? Whats app/sms/call je Lia dI 018-5776940

Terima kasih kerana sudi membaca post Set Bersalin Shaklee saya kali ini. Sebarang pandangan dari mommies amat saya alu-alukan.



norlia_omar@yahoo.com
norliaomar2012@gmail.com
Fb : Lia Sakura



No comments:

Post a Comment