Petua Kulit Wajah Cerah, Halus dan Bebas Jeragat



Siapa yang nak kulit cantik, cerah dan halus angkat tangan! Hehehe.. Mesti ramai yang kulit cantik ye idak? Sama la dengan saya. Setiap hari gugel cara nak bagi kulit cantik. Di sini saya ada petua yang palinng jimat dan senang nk buat bagi kulit cantik, halus dan cerah. Jeragat pun boleh hilang tau. yang penting amalkan selalu. At least boleh buat seminggu sekali. Kalau nak buat hari-hari pun boleh.

Saya dapat petua ni masa jalan-jalan kat pasar. Suatu hari tu terjumpa seorang wanita India yang jual sayur di pasar. Kulitnya mak ai halusss.. Walaupun berkulit gelap tapi boleh nampak kehalusan kulit kakak ni. Nampak muda je tau. So, saya tanya la apa yang dia buat bagi kulit cantik macam tu. So ini petua yang diberi.

Bahan-bahan :

Tairu atau yogurt (beli tairu di pasar RM1 je harganya)
Tairu dikatakan mempunyai agen antibakteria dan antikulit yang bagus untuk membersihkan kulit wajah. Tairu juga mampu menghidrat kulit supaya kekal lembap. Jika kulit lembap, maka lambat la garis-garis halus timbul.

Serbuk kunyit tak kisah apa brand
Kunyit membantu dalam pertumbuhan sel yang membantu anti penuaan, menghilangkan pigmentasi kulit, melembabkan serta mencerahkan kulit

Di sini saya ada buat penambaikan iaitu dengan mencampurkan satu sudu kecil ESP Shaklee

ESP Shaklee untuk kecerahan wajah 
Soya organik di dalam ESp berupaya membantu pertumbuhan sel yang mampu memulihkan parut jerawat serta mengurangi jeragat dan mencerahkan kulit wajah.

Okey, ketiga-tiga bahan ni dicampur dan digaul bersama. Kemudian boleh disapu pada kulit wajah dan leher yang telah dibersihkan terlebih dahulu. Biarkan sehingga masker kering di muka dan boleh lah dibilas. 

Sapu masker pada wajah dan biar sehingga kering
Anda boleh rasa kulit anda menjadi halus dan lembut serta-merta.

Penggunaan yang konsisten boleh menampakkan kulit wajah yang makin cerah, jeragat juga makin pudar, parut jerawat boleh hilang serta liang pori akan semakin mengecil.

Wow banyak nya khasiat..! Memang berkesan ye uoollss..

Untuk mendapatkan ESP Shaklee boleh contact lia di 018-5776940. Free COD di sekitar Ipoh.

Selamat Mencuba!




No comments:

Post a Comment