Vitamin Paling Asas Dan Penting Untuk Ibu Hamil

Assalamualaikum.  Semoga pembaca semua terutamanya ibu yang sedang hamil sihat sejahtera. Hari ni saya nak share mengenai vitamin untuk ibu hamil.  Tapi saya nak fokus pada set vitamin yang paling basic atau asas. Sesiapa yang tak suka ambil supplement atau vitamin tu boleh cuba set asas ni sebab  set ni hanya ada dua jenis vitamin sahaja. Walaupun dua jenis sahaja tapi cukup untuk tambung keperluan minimun ibu hamil supaya kedua-dua bayi dan ibu sihat. Dua vitamin tersebut ialah VITALEA dan juga OSTEMATRIX.


VITALEA
Gabungan vitamin dan mineral termasuk zat besi dan juga asid folic.  Keseluruhan vitamin dan mineral di dalam Vitalea membantu mencukupkan nutrisi yang kurang buat ibu hamil.  Tambahan yang ada alahan dan tak lalu makan tu,  memang bagus sangat ambil Vitalea untuk pastikan badan ibu tetap cergas dan bayi yang dikandung juga dalam membesar dengan sempurna.

Vitalea ni ibarat energy booster kerana selepas ambil vitalea,  anda akan boleh merasa perbezaan badan yang lebih cergas dan tidak lagi letih serta lesu.  Bagi ibu hamil,  anda boleh ambil 2 tablet sehari.


OSTEMATRIX
Ostematrix merupakan pil kalsium. Kalsium sangat penting buat semua orang tak kira bayi,  kanak-kanak,  dewasa mahupun warga tua. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan pelbagai penyakit dan yang paling ketara ialah masalah kerapuhan tulang.  Jangan tak percaya ye, individu yang kurang mengambil kalsium boleh mengalami patah gigi walau hanya menggigit kekacang yang agak keras.  Hal ini terjadi pada rakan saya sendiri yang memang tak suka minum susu.

Bayi di dalam kandungan sangat memerlukan kalsium untuk pembentukan tulang mereka.  Jika ibu hamil tak mengambil kalsium secukupnya,  bayi akan menarik kalsium yang disimpan di dalam badan ibu dan ini yang akan menyebabkan ibu mengalami masalah kekurangan kalsium dan seterusnya mendapat kerosakan gigi seperti gigi berlubang dan gigi goyang,  kerapuhan tulang,  kebas otot,  kejang kaki, sembelit,  masalah sukar tidur dan banyak lagi.

So preggy mummy pastikan anda mengambil Set Asas Vitamin Ibu Hamil ini bermula dari anda disahkan hamil.  Untuk kesan yang lebih optimum anda boleh mengambil vitamin tambahan lain seperti B Complex,  Omega Guard,  Vitamin C dan juga ESP.


Untuk sebarang pembelian atau pertanyaan lanjut mengenai vitamin yang sesuai untuk anda, sila hubungi saya Lia di 018-5776940. Anda akan mendapat konsultansi secara percuma dan berterusan dari saya jika anda membuat pembelian melalui saya.

No comments:

Post a Comment