Hidung Selalu Gatal Dan Keluar Hingus Putih

Siapa yang pernah atau selalu kena macam ni? Hidung selalu rasa gatal-gatal. Halus-halus je gatalnye tu. Kadang-kadang sampai merah kita dok tenyeh-tenyeh hidung sebab tak tahan gatal. Lepas tu pakej hingus sekali. Hingus tu pekat dan jernih. Tapi banyak sangat!


Kalau kena macam ni, sekotak tisu pun tak habis. Memang spoil gila kalau dapat selsema jenis macam ni. Berhingus tak habis-habis. Kalau dibiarkan mula la hacum-hacum tak henti-henti.



Selalu kalau dah tak tahan sangat, saya makan ubat selsema yang selalu klinik bagi tu. Sama ada cetirizine, clarinase atau piriton. Kalau makan piriton tu alamatnya kena tidur la sebab memang mengantuk sungguh kesan piriton ni.

Tapi ubat klinik tu sekadar melegakan tapi bukan merawat. Esok lusa kalau salah makan atau tempat, boleh datang balik selsema ni. So macam mana ni?

Okey ni saya nak share. Saya amalkan Alfalfa dan juga Vitamin C Shaklee setiap hari. Dan Alhamdulillah, selsema pagi saya dah tak ada lagi. Bangun pagi hidung dah tak bersin dan tak berhingus. Dan saya juga dah jarang sangat dapat selsema akibat salah makan. Salah makan macam mana ni? Saya ni jenis resdung kuat. Kalau makan ketam or makanan laut lain termasuklah belacan, memang terus sok sek sok sek la hidung saya nanti. Tapi sejak saya amalkan Alfalfa dan Vitamin C Shaklee, takde pulak hidung saya gatal lepas makan makanan di atas.

So memang terbuktilah keberkesanan Alfalfa dan Vitamin C Shaklee dalam merawat resdung dan menguatkan ketahanan badan.

Alfalfa memang terkenal swbagai agen detox yang membantu membunag segala toksid termasuk membantu merawat gejala alergik seperti selsema, gatal dan juga ekzema. Vitamin C pula berfungsi sebagai anti-oksida yang melawan radikal bebas dna juga menguatkan daya tahan tubuh dari sebarang virus serta jangkitan.

Jangan biarkan diri anda dibelenggu masalah resdung sedangkan ia boleh dirawat. Kalau nak tanya apa-apa boleh wassap saya, Lia di 018-5776940. Kalau nak beli Alfalfa dan Vitamin C dari saya pun boleh, hanya wassap sahaja. Berdesup nanti Alfalfa dan Vitamin C sampai ke depan pintu rumah anda.


No comments:

Post a Comment