Petua tambah susu dengan shaklee


Kita sering dengar keluhan ibu-ibu tentang kekurangan susu atau susu tak pekat. Setiap ibu yang melahirkan anak pasti terdapat kelenjar susu yamg mampu mengeluarkan susu untuk bayinya. 

Namun terdapat juga kesukaran dalam memberi susu badan kepada bayi mereka.

Antara masalah yang sering dihadapi oleh ibu-ibu ini adalah seperti :
• Puting tenggelam (inverted nipple)
• Susu kurang
• Susu tidak pekat

Terdapat banyak lagi masalah lain selain daro masalah di atas. Namun masalah dia atas adalah masalah yamg paling sering didengari. 

Untuk masalah puting tenggelam, ibu-ibu dari sebelum bersalin lagi sepatutnya selalu mengurut payudara termasuk puting. 

Penggunaan pam selepas melahirkan bayi juga membantu masalah puting tenggelam ini. Sedutan dari pam susu membantu puting payudsra untuk timbul dan membesar sedikit dari sebelumnya.
 
Bagi masalah susu kurang atau susu tidak pekat, ibu-ibu harus memastikan pemakanan ibu-ibu adalah terjaga sepanjang tempoh penyusuan. 

Ibu-ibu tidak digalakkan mengambil makanan segera, minuman berais, makanan yang sejuk atau berangin. Diet harian ibu haruslah lengkap dari segi gizi makanan. 

Bagi ibu yang sibuk atau risau akan kenaikan berat badan sepanjang tempoh menyusu, pengambilan supplement dapat membantu. 

Pengambilan Set B Shaklee sangat membantu memastikan bayi mendapat susu yang mencukupi. Ibu juga akan lebih mudah kerana bayi tidak perlu dalam tempoh masa yang lama dalam satu tempoh penyusuan kerana bayi akan cepat kenyang. Ini adalah kerana dalam susu ibu tersebut kaya dengan gizi makanan yang bayi perlukan.

Dalam Set B Shaklee terdapat 4 jenis vitamin :
  • Vitalea (RM88.00)
  • B Complex (RM52.00)
  • Vitamin C (RM92.00)
  • Alfalfa (RM52.00)
 #Set Menyusu Shaklee ini boleh bertahan antara 4-6 bulan

Untuk set penyusuan optimum shaklee, ibu boleh mengambil tambahan :

Ostematrix RM61.00
Energising Soy Protein (ESP) RM150.00


Jika ibu-ibu konsisten melakukan amalan mengepam 2-3 jam sekali dan mengamalkan petua tambah susu (hubungi saya untuk dapatkan petua ini), diikuti dengan pengambilan Set Menyusu Shaklee, jangan terkejut jika ibu-ibu terpaksa membeli peti ais baru untuk menyimpan stok susu yang melimpah ruah! 

Seperti pengalaman Lia yang terpaksa menggunakan Breast Pad dan perlu sentiasa membawa botol susu kosong kerana susu asyik penuh di payudara.


Harga di atas adalah harga runcit. Anda boleh membeli dengn harga diskaun. Sila hubungi saya untuk mendapatkan harga terbaik juga harga mampu milik bagi set penyusuan di atas.

Untuk mengetahui lagi petua untuk memastikan akan dapat menyusu anak sehingga dua tahun sila hubungi atau sms/whats app lia 0185776940

No comments:

Post a Comment